علی‌زاده، نماینده مجلس: عملیات اجرایی فاز 3 پروژه ذوب مس سونگون آغاز می‌شود


علی‌زاده، نماینده مجلس: عملیات اجرایی فاز 3 پروژه ذوب مس سونگون آغاز می‌شود

ایرنا نوشت: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی فاز سوم تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری مسئولان شرکت مس به زودی با حضور وزیر صمت آغاز می‌شود.

رضا علی‌زاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره شعر و موسیقی ارسباران، اظهار داشت: هرچند در گذشته این پروژه‌ها مورد کم لطفی قرار گرفته بود، ولی با وحدت مردم و مسئولان، چرخ توسعه به راه افتاده و امیدواریم بتوانیم باری از مشکلات استان و کشور را کم کنیم.

وی گفت: ظرفیت‌های موجود در منطقه موجب شده در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم و با تلاش مسئولان شهرستان ورزقان نه تنها به نگین استان، بلکه به نگین کشور تبدیل خواهد شد.

علی‌زاده با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شعر و موسیقی عاشیقلار ارسباران، اظهار داشت: فرهنگ، مهم ترین و اصلی‌ترین وسیله و ابزار حفظ یک جامعه ‌و هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید جشنواره شعر و موسیقی عاشیقلار در محل مناسب‌تر و فضای بزرگ‌تری برگزار شود، افزود: کمپ ورزشی و سالن آمفی تئاتر و سایر امکانات در زمینی به مساحت پنج هکتار در شهرستان ورزقان احداث می شود که علاوه بر نیازهای شهرستان، پذیرای تیم های سطح ملی نیز خواهد بود.

معدن مس سونگون در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در محدوده روستای تخریب شده سونگون شهرستان ورزقان واقع است.

ذخیره احتمالی این معدن بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراج آن حدود ۷۹۶ میلیون تن برآورد شده ‌است.

در این معدن غیر از فلز با ارزش مس، مولیبدن، طلا، نقره و دیگر عناصر با اهمیت به صورت فلزات همراه وجود دارد.

۴۶

کد خبر 1255340

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خرید و اهدای دستگاههای تشخیص و درمان کرونا و تجهیزات پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی سم...