آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا


آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا

کسانی که خواهان اسپرت‌ترین و عملکرد محورترین ب‌ام‌و ممکن هستند، می‌توانند مدلی از محصولات M این شرکت آلمانی را انتخاب کنند؛ اما کسانی که هم عملکردی مشابه محصولات M و هم راحتی مشابه محصولات معمولی ب‌ام‌و را می‌خواهند قطعاً باید به سراغ ساخته‌های آلپینا بروند. در بین محصولات این شرکت اما شاید مدل B5 را... The post آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین...

کسانی که خواهان اسپرت‌ترین و عملکرد محورترین ب‌ام‌و ممکن هستند، می‌توانند مدلی از محصولات M این شرکت آلمانی را انتخاب کنند؛ اما کسانی که هم عملکردی مشابه محصولات M و هم راحتی مشابه محصولات معمولی ب‌ام‌و را می‌خواهند قطعاً باید به سراغ ساخته‌های آلپینا بروند. در بین محصولات این شرکت اما شاید مدل B5 را بتوان یکی از بهترین‌ها دانست خصوصاً در نسخهٔ تورینگ یا استیشن.

آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا

آلپینا B5 تورینگ که بر اساس سری 5 استیشن ساخته شده است، از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 608 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو مانند M5 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک آلپینا اما می‌تواند در صورت نیاز تا 90 درصد از نیروی موتور را فقط به چرخ‌های عقب ارسال کند.

آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا

به لطف تخصص آلپینا در ساخت خودروهای عملکرد بالا، B5 تورینگ ماشین بسیار سریعی است به‌گونه‌ای که ظرف تنها 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند؛ اما تفاوت بزرگی که B5 با دیگر استیشن‌های عملکردی تولیدی دارد این است که سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود نشده و به همین دلیل می‌تواند به حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین آلپینا B5 سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا محسوب می‌شود.

آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا

در این رابطه آلپینا به‌تازگی کلیپی را هم منتشر کرده است. در این کلیپ، دو خودروی پورشه 911 GT2 RS و مرسدس AMG GT R در حال کل‌کل و سبقت‌گیری از یکدیگر هستند اما نهایتاً هردو مجبور می‌شوند برای آلپینا B5 تورینگ که به‌سرعت در پشت سر آن‌ها در حال حرکت است راه را باز کنند؛ اما آلپینا نه‌تنها خودروی سریع‌تری است بلکه بسیار هم راحت‌تر از مرسدس و پورشه است. علاوه بر این، با توجه به اینکه ب‌ام‌و M5 صرفاً به‌صورت سدان تولید می‌شود، آلپینا B5 می‌تواند نقش یک M5 استیشن را هم بازی کند.

[دانلود ویدئو]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هاچبک کراس سایپا آریا، خودرویی جدید اما فراموش شده + عکس