دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام


به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال (/fa/sports/60) گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان (/fa/sports)، علی...

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دایی در نشست خبری پس از اخراجش از تیم فوتبال سایپا بیان کرد: پس از مسئله‌ای که پیش آمد همکاران رسانه‌ای با من تماس‌گرفتند و خواستار گفتگو شدند. امروز به شما زحمت دادم تا خودم صحبت کنم و نقل قولی نشود. هر سوالی داشتید جواب می‌دهم و دوست ندارم کسی در این مورد صحبت کند.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

حق طبیعی هر باشگاه‌ای است که مربی اش را اخراج کند

دایی گفت: حق طبیعی هر باشگاه و مجموعه‌ای است که مربی اش را اخراج کند، اما خدا را شکر می‌کنم که به دلیل حق و احقاق آن اخراج شدم و غیر از این چیز دیگری نیست. شاید شما ندانید، اما من پیش از بازی با ذوب آهن اخراج شدم و بین ۲ تا ۳ نفر از بچه‌های تیم این بحث مطرح شده بود. اگر بخواهید می‌توانید از خود ابراهیم صادقی بپرسید که وجیه الله چشمه سری (پزشک تیم) به او گفت در باشگاه مطرح شده است که می‌خواهی بعد از بازی جای علی دایی را بگیری.

برای صادقی آرزوی موفقیت کردم

او ادامه داد: ابراهیم هم به من گفت علی آقا به دلیل بازی مهمی که با ذوب آهن داشتیم اجازه ندادم قبل از بازی فکرتان را مشغول کنند. خود صادقی گفت من این موضوع را از پزشک تیم شنیدم و تاکنون باشگاه با من صحبت نکرده است. روز گذشته هم پس از تمام این مسائل صادقی به من زنگ زد و گفت از باشگاه با من تماس گرفته اند. برای او آرزوی موفقیت کردم و به صادقی گفتم برو کارت را محکم انجام بده.

سرمربی سابق تیم سایپا تصریح کرد: متاسفانه برای اخراج من دلایلی آورده اند که در آن مانده ام. اگر شما نگاه کنید می‌بینید متاسفانه در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر استفاده کرده اند. از واژه کارگر سنگر درست کرده و پشت آن قایم می‌شوند. فکر کنم همه می‌دانید در این چند سال کنار کارگر و کنار قشر ضعیف جامعه بودم. از آقایان می‌پرسم، شما کجا بوده اید؟ دست کم من علی دایی به دلیل کاری که انجام داده ام در طول این سال‌ها دل کارگران را خوشحال کردم. در تیم ملی به کمک هم بازی‌های خودم توانستیم دل کارگران را شاد کنیم، اما آقایانی که چنین ادعایی می‌کنید، شما کجا بوده اید. اگر غیر از این است یک نفر به من بگوید.

دایی اظهار داشت: به دلیل اینکه حرف حق زدم اخراج شدم. مگر من در این مصاحبه به کسی توهین کردم؟ اسم کارگر این وسط بوده و اصلا اسم کارگران کارخانه را آوردیم؟ گفتم حق من را ندهید، اما حق این بچه‌ها را بدهید. کجای این حرف نادرست است. شاید ناراحت شدند که من از احمد قلعه بانی و مهرداد هاشمی تعریف کردم؟ حقیقت را گفتم و به آن افتخار می‌کنم. ۱۰۰ سال دیگر هم زنده باشم باز هم می‌گویم این ۲ مرد به من کمک کردند و در سال‌های اول مربیگری کنارم بودند تا توانستیم با سایپا قهرمان شویم. آن هم به خاطر سوالی بود که یک خبرنگار اصفهانی از من درباره دلیل قهرمان نشدن سایپا پرسید که من هم جواب دادم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

من درد جامعه را گفتم

آقای گل فوتبال ملی جهان افزود: دروغ گفتم و اشتباه کردم که گفتم پراید ۵۵ میلیون یا تیبا بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون شده است؟ کجای این حرف اشتباه است. من درد جامعه را گفتم. می‌گویم قیمت این خودرو‌ها افزایش یافته، اما حقوق ما افزایش پیدا نکرده است. دست کم حق و حقوق بازیکنانم را بدهید. کجای کارم اشتباه بوده و در مصاحبه ام به کدام کارگر توهین کردم.

اگر شما طرفدار کارگر هستید من در این قشر زندگی کرده ام

دایی افزود: اگر شما طرفدار کارگر هستید من در این قشر زندگی کرده ام. با کارگری و هر کاری می‌توانستم انجام بدهم به اینجا رسیده ام و هیچ وقت گذشته ام را فراموش نکرده ام. آقایان شما برای این کارگران چه کرده اید. حالا که قیمت محصولاتتان پنج برابر شده دست کم حقوق هایشان را ۲ برابر کرده اید که الان ادعای احترام به کارگر را می‌کنید. اگر آن‌ها از اخراج من خوشحال شده اند من خوشحال‌ترین آدم دنیا هستم و وجدانم آسوده است که دست کم توانستم با اخراج خودم کارگران‌ را خوشحال کنم، اما مردم را فریب ندهید و با افکار آن‌ها بازی نکنید.

دایی درباره رفتار مدیران باشگاه سایپا بیان کرد: همه ما تعهداتی داریم که باید آن را انجام بدهیم. من، کادرفنی، کادر پزشکی و بازیکنان سایپا تعهداتمان را انجام دادیم. تیمی که کم هزینه ترین‌ تیم در تاریخ باشگاه سایپا است در رتبه هفتم تحویل دادم. سال پیش هم با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم دوم چهارم شد. این تیم را به پلی آف آسیا رسانده و چند جوان به فوتبال این مملکت معرفی کردم.

باشگاه سایپا باید به تعهداتش عمل کند

دایی افزود: به تعهداتمان عمل کردیم، اما خواستار این شدیم که باشگاه ورزشی سایپا به تعهداتش عمل کند. کجای این بی احترامی به کارگر است؟ از آن سمت به کارخانه باز می‌گردیم. آقایانی که اینگونه صحبت می‌کنید چه زمانی تعهدات خود را نسبت به مردم انجام داده اید؟ هر روز یک صحبت می‌کنید و یک چیز می‌گویید. پول مردم را گرفته اید، اما به تعهدات تان عمل نکرده اید. هر روز به مردم قول بدهید. یک نفر اتومبیل رنو ثبت نام کرده، اما می‌خواهید ماشین دیگری به او بدهید که معلوم نیست همان را هم چه زمانی می‌دهید.

سرمربی سابق سایپا گفت: مقابل کارخانه سایپا تحصن و اعتراض مردم بوده نه جلوی در خانه و محل کار من. به نظر می‌رسد فراموش کرده اید که من از فردی به نام قلعه بانی تعریف کرده ام که بهترین دوران کارخانه سایپا در زمان او بوده است، اما شاید از این مسائل ناراحت می‌شوید. هاشمی و قلعه بانی همه جوره به ما کمک کرده اند و مگر من می‌توانم بگویم آن‌ها بد بوده و اساتیدی که آمده اند خوب هستند؟ من نمی‌توانم این‌ها را بگویم.

این میز و صندلی به چه کسی وفا کرده که به امثال ما وفا کند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: تمام این پشت میز نشستن‌ها جایگاه و ارزشی ندارد. من امروز اینجا هستم، اما فردا نیستم. این میز و صندلی به چه کسی وفا کرده که به امثال ما وفا کند. خیلی‌ها آمده و رفته اند.

دایی درباره اخراج هایش در طول دوران مربیگری گفت: من سه بار در این فوتبال اخراج شدم و هر سه بار غیر فوتبالی بوده است. بار اول که من گفتم و شما خندیدید رئیس جمهور سابق من را اخراج کرد و بعد‌ها این موضوع ثابت شد. بار دوم در پرسپولیس بودم که وزیر ورزش من ا اخراج کرد و اکنون ببینید آن‌هایی که اخراجم کردند کجا هستند. من سالم و در کنار مردم زندگی کرده ام بار سوم اصلا نمی‌دانم چه افرادی و چگونه این کار را انجام دادند، اما مطمئن باشید روز گذشته روز تولد دوباره من بود و گویا از مادر دوباره متولد شده ام.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

دایی افزود: خیلی سخت است با افرادی کار کنید که دوست نداشته باشند تیمت موفق باشد یا دست کم این را به ذهن ما برسانند که دوست نداریم موفق باشی. فکر می‌کنید در جلسه فنی قبل بازی با ذوب آهن چه چیزی به بچه هایم گفتم. به آن‌ها گفتم تنها هستیم و هیچکس دورما نیست. خیلی‌ها دوست دارند ببازید، اما به خاطر خودتان، آبرویتان و افرادی که دوستشان دارید باید بهترین بازی خود را انجام بدهید. به شرف و غیرت بازیکنانم درود می‌فرستم که یک بازی بی نظیر را در طول فصل انجام دادند. شاید رفتن من سبب شود این‌ها حق و حقوقشان را بگیرند و از خدا می‌خواهم این اتفاق بیفتد. مشکلات ما این مسائل نیست.

علی دایی زیر بیرق هیچکس سرش را خم نمی‌کند

او تصریح کرد: الان هم دوباره دوست دارم تکرار کنم علی دایی زیر بیرق هیچکس سرش را خم نمی‌کند. نه بیرق چپی ها، نه راستی ها، نه میانه رو‌ها و نه هیچکس دیگر. فقط زیر یک بیرق سرم را خم کرده ام و تا آخر عمر سرم خم است و آن هم بیرق آقایم ابا عبدالله الحسین (ع) است. به غیر از آن زیر پرچم هیچکس نیستم و اگر به اینجا رسیده ام با زحمت خودم، کمک شما و مردم بوده است.

عده‌ای می‌خواهند آرامش من را برهم بزنند

دایی ادامه داد: نه کسی پشتم بوده، نه کسی هلم داده و نه کسی مرا جایی گذاشته است. همیشه خودم بوده ام. با کار کردن درس خواندم. وجدانم راحت است تاکنون نه به ناموس کسی چپ نگاه کرده ام و نه به مال کسی چشم دوخته ام. تا جایی که می‌دانم مال حرام به زندگی ام نیامده است. هیچ چیز ندارم، اما فقط آرامش دارم که آن را با هیچ چیز تعویض نمی‌کنم. شاید برخی آقایان که در مملکت قدرت و نفوذ دارند، می‌خواهند تا حدی آرامش من را به هم بزنند.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد

سرمربی سابق سایپا درباره اینکه آیا بهتر نبود مصطفی مدبر، مدیرعامل این باشگاه جلسه‌ای تشکیل می‌داد و از زحماتش تشکر می‌کرد، گفت: مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد و اصلا آدم حقیقی‌ای به این نام نمی‌شناسم. تا جایی که ذهن ناقصم یاری می‌کند و او را از زمانی که ریاست حراست یکی از سازمان‌های مهم کشور را برعهده داشته می‌شناسم. او سردار غفور درجزی دولق بوده است و برای من خیلی جالب بود بار اولی که او را در برنامه ۹۰ دیدم به او گفتند مصطفی مدبر، رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی.

کاش یکی از مسئولان سازمان ثبت احوال اینجا بود

او افزود: من در زمان صحبت‌های او با برنامه ۹۰ تلویزیون را نگاه نمی‌کردم، اما صدا خیلی برایم آشنا بود. پس از اینکه تلویزیون را دیدم متوجه شدم او همان سردار غفور خودمان و اردبیلی است. برایم جای سوال دارد او چگونه مصطفی مدبر شده است. کاش یکی از مسئولان سازمان ثبت احوال اینجا بود و می‌توانستم از او بپرسم آیا یک نفر می‌تواند اسم و فامیلش را با هم عوض کند؟ به ندرت اتفاق افتاده که یک نفر فامیلی اش را عوض کند و برخی هم از اسم خود خوششان نمی‌آید و آن را عوض می‌کنند. شاید اشتباه کنم و این‌ها را افراد حقوقی می‌دانند. مگر می‌شود با شناسنامه تغییر دادن گذشته طلایی و شخصیت ات را هم عوض کنی؟

دایی تصریح کرد: متاسفانه این نامه را زمانی به من دادند که به کسی دسترسی نداشتیم. امروز هم جمعه است و از شنبه پیگیری می‌کنم کسی که به اسم مدبر این نامه را امضا کرده در اصل غفور درجزی است می‌تواند من را با این حکم اخراج کند؟ من به این اسم مدیر باشگاه سایپا را نمی‌شناسم، اما نمی‌دانم چه اتفاق‌هایی می‌افتد. مانند اینکه فردی نمرده باشد، اما برای او گواهی فوت بگیرند.

دایی افزود: نمی‌دانم شاید فردی بخواهد یک شخصیت دیگر برای خودش داشته باشد. این آقا را با نامی که رئیس حراست آن سازمان بود می‌شناسم. سال ۸۵ با یک خانم پرونده‌ای داشتم که ۳۰۰ میلیون از پولم را خورده بود. در تمام مدارکش مشخص بود خودش را از دوستان و آشنایان آقای غفور درجزی دورق عنوان می‌کرد و در کل پرونده این آشنایی موجود است. از آن زمان این آقا را شناختیم و زمانی که گفتم افرادی به باشگاه سایپا آمدند که با من خصومت دارند همین‌ها را می‌گفتم. در آن زمان در دادسرا با تیم حفاظتی او مشکل پیدا کردیم. از سال ۸۵ که محکومیت آن خانم را گرفتم، او مدت‌ها در زندان بود. مدتی هم از زندان فرار کرد، اما بار دیگر بازداشت شد و دوباره فرار کرد، اما باید پول من را تا ریال آخر بدهد. این خانم از آشنایان سردار غفور بود و من مدیرعامل فعلی سایپا را از آن زمان به این نام می‌شناسم. اینکه چگونه او ناگهان مصطفی مدبر شد برای من جای سوال دارد و نمی‌دانم چگونه رئیس شرکت توسعه و تجهیز و در ادامه مدیرعامل باشگاه سایپا شد؟ مگر او فعالیت ورزشی داشته است. باید فردا استعلام بگیرم که آیا این حکم اخراج یا به قول خودش فسخ قرارداد با امضا فردی که شخص دیگری بوده اعتبار دارد یا خیر؟

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

من عاشق فوتبال هستم

دایی درباره اینکه آیا بهتر نیست به عنوان یک مربی بازیکن ساز از ابتدا هدایت تیمی را برعهده بگیرید که همه امورش با خودش باشد، گفت: فکر می‌کنم تا این حد سرمایه ندارم که باشگاه تشکیل بدهم یا بخواهم این کار را انجام بدهم. مطمئنا در این بحث‌ها نیستم چرا که باشگاه داری اصول خود را می‌خواهد که امثال من دنبال چنین چیز‌هایی نیستیم. من عاشق فوتبال هستم و بخشی از زندگی من است. به حدی چیز‌های مهم‌تر از فوتبال در زندگی ام است که این موضوع بخش بعدی کار است.

او درباره اینکه بیشتر تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را برعهده گرفته است مشکل مالی دارند و بهتر نیست در انتخاب‌های بعدی اش دقت کند، گفت: من به این دلیل سال پیش هدایت سایپا را قبول کردم که دوستم یعنی رضا درویش مدیرعامل باشگاه بود. کمترین هزینه را در این باشگاه انجام دادیم و به قولی اقتصاد مقاومتی را پیش گرفتیم. مبلغ قرارداد من با سایپا خنده دار است و بی شک من به خاطر چیز‌های دیگری به این باشگاه آمدم، نه به این خاطر که بخواهم پول آنچنانی بگیرم. البته حرف شما صحیح است و آدم باید در انتخاب هایش بحث دوستی و رفاقت را کنار بگذارد.

‌می‌خواهیم حق و حقوقمان را بگیریم

دایی درباره اینکه با توجه به قدرت‌های خارج از فوتبال افرادی مانند مصطفی مدبر تصور می‌کند می‌تواند در این پرونده توفیقی داشته باشد یا خیر، گفت: ما دنبال چنین حرف‌هایی نیستم و من چه زمانی گفتم می‌خواهم به نتیجه برسم. قراردادی داشتیم که فسخ شده و اکنون می‌خواهیم حق و حقوقمان را بگیریم. اصلا کاری به این مسائل نداریم. مگر از آدم‌هایی که به جایی وصل هستند می‌ترسم؟ فکر کنم صحبت هایم را نشنیده اید. از آن‌ها ترسی ندارم که بخواهم فکر آرامش خودم باشم. اینگونه نیست که مشکلی درست شود و فردا دنبال چیز‌های دیگری بروم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

من به آن بالایی وصل هستم

او افزود: من برخلاف آقایانی که به بنده خدا وصل هستند به آن بالایی وصل هستم و مدت‌ها است با او معامله کرده ام. خنده دار است آدم از بنده خدا بترسد. در این مملکت خیلی‌ها به بنده‌های خدا وصل هستند و فکر می‌کنند اینگونه می‌توانند کار خود را پیش ببرند، اما تا حدی می‌توانند این کار را انجام بدهند. تنها چیزی که به آن دلبستگی ندارم همین دنیا است. اگر اینگونه بود وضعیت زندگی ام اینگونه نبود. با تمام حرف و حدیث‌هایی که پشت سر من است یک خانه در تهران، یک ویلا در نوشهر شمال و چند مغازه دارم که این مغازه‌ها را هم شریک هستم. ۲ تا ماشین هم دارم که سوار می‌شوم.

برخی آدم‌ها فقط شعار می‌دهند

دایی تصریح کرد: به جز این ببینید من چه دارم یا خانواده ام چه دارند. مگر از کسی ترسی دارم، اما هزاران نفر را می‌شناسم که بروید ببینید با حقوق دولتی چه دارند. اصلا علی دایی پیش آن‌ها باید به قول قدیمی‌ها لنگ اندازد. بروید نگاه کنید چه اموالی به اسم همسر یا بچه هایشان شده است؟ متاسفانه برخی آدم‌ها فقط شعار می‌دهند که فدایی مملکت هستیم یا فلان. فدایی مملکت یا عاشق مملکت چرا سال‌ها است بچه هایت آن سوی آب‌های ایران زندگی می‌کنند و در ایران زندگی نمی‌کنند؟ با این وضعیت دلار چه میزان هزینه زندگی آن‌ها می‌شود؟ من کار شخصی خودم را دارم و در فوتبال هم کار می‌کنم. در ۱۰ جا مشاور و معاون نیستم که برای آن‌ها حقوق آنچنانی بگیرم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

دایی تصریح کرد: همه چیز من مشخص است. اگر کارم خوب باشد زندگی ام از لحاظ مالی بهتر می‌شود و اگر نباشد مانند همه مردم باید فشار زندگی را تحمل کنم.

سرمربی سابق سایپا درباره شایعاتی که درباره احتمال حضورش در تراکتورسازی شنیده می‌شود، گفت: یک چیز به شما می‌گویم. من تا روز گذشته تیم داشتم و به هیچ عنوان به خودم اجازه نمی‌دادم پیش از اتمام فصل با تیمی صحبت کنم. چند پیشنهاد به من شده است که می‌توانم با خیال راحت به آن‌ها فکر و با مسئولان این باشگا‌ها صحبت و مذاکره کنم.

او درباره اینکه با توجه به بی مهری‌هایی که در سال‌های اخیر هواداران تراکتورسازی نسبت به او داشنه اند آیا تمایلی به سرمربیگری در تبریز دارد یا خیر، بیان کرد: تا اتفاقی نیفتد نمی‌توانم صحبت کنم. اگر من را بخواهند می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم. الان که نه به بار است نه به دار است و کسی با من صحبت نکرده صحبتی ندارم. تنها خودم نیستم و باید خانواده ام را هم در نظر بگیرم. نمی‌توانم به صورت انفرادی تصمیم بگیرم. این حرف‌ها نیست.

او درباره اینکه آیا از مسئولان فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری در تیم ملی پیشنهاد دارد یا خیر، بیان کرد: از این به بعد هرکس به من پیشنهاد داد می‌توانم راحت به آن فکر بکنم و با او صحبت کنم. اگر به نتیجه برسم کارم را انجام می‌دهم، اما اگر به نتیجه هم نرسیم خدا پدر و مادر افرادی را بیامرزد که من را راحت کردند تا شما قیافه ام را نبینید.

دایی درباره اینکه به نظر می‌رسد مدیران باشگاه سایپا با در نظر گرفتن صحبت هایش پس از بازی با ذوب آهن مبنی بر فرار از سایپا در پایان فصل خودشان فراری رو به جلو داشته و پیش از پایان فصل حکم اخراجش را صادر کرده اند، گفت: قبل از بازی با ذوب آهن قرار بود من را اخراج کنند و این موضوع چه ربطی به مصاحبه من دارد؟ مطمئن باشید حرف حق و حرف دلم را زده ام و نمی‌توانم بگویم راحت شده ام؟ حکم اخراج من قبل بازی با ذوب آهن صادر شده بود و فقط خدا را شاکرم که این اتفاق با باخت تیم من همراه نشد چرا که خیلی‌ها منتظر این مسئله بودند. خدا را شکر اکنون که از سایپا بیرون آمدم وجدانم راحت است نهایت تلاش خود را به کار گرفتم و از سال گذشته تاکنون اگر دروغ نگویم بالای ۱۰ بار جلوی اعتصاب بازیکنان سایپا را گرفتم. از آن‌ها خواهش کردم اعتصاب نکنند و اکنون هم ممنون سردار غفور هستم چیزی که دنبالش بودم را زودتر انجام داد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس‌هایی از جشن بقا در اهواز/ استقلالی‌هایی که دیروز بهترین روز زندگی‌شان بود!