رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم: 50 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان بیکار هستند


رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم: 50 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان بیکار هستند

شفقنا- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم گفت: 2 هزار و 480 نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که به جز افرادی که در جهاد کشاورزی شاغل هستند، از این تعداد 300 مورد به طور رسمی مشغول به کار هستند و حدود 50 درصد از آنها نیز بیکار هستند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، عباس خرمی عصر […]

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم: 50 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان بیکار هستند

شفقنا- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم گفت: ۲ هزار و ۴۸۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که به جز افرادی که در جهاد کشاورزی شاغل هستند، از این تعداد ۳۰۰ مورد به طور رسمی مشغول به کار هستند و حدود ۵۰ درصد از آنها نیز بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، عباس خرمی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل نظام مهندسی کشاورزی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال ۸۰ تشکیل شد و در قم دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد که ۳۰ درصد خواهران و ۷۰ درصد برادران هستند.

او افزود: صدور مجوزهای دام، طیور، شیلات و دیگر بخش های کشاورزی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده و ۱۹۰ مورد تمدید دام و موارد دیگر ثبت شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم گفت: یکی از سیاست هایی که در مجموعه جهاد کشاورزی دنبال می کنیم این است که سیستم اتوماتیک رواج پیدا کند تا از هزینه ها کاسته شود.

او بیان داشت: تغییر الگوی کشت نیز از دیگر برنامه ها بوده و در این راستا استفاده بهینه از آب و خاک در دستور کار قرار گرفته که با وجود تشکیل ۴۰ شرکت آب و خاک مهندسان بیکار در این زمینه کاهش یافته است.

خرمی تاکید کرد: ۱۳۰۰ هکتار یکپارچه شده و افزایش راندمان تولید را شاهد بوده ایم که کشت متراکم و گلخانه ای از سیاست هایی بوده که سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای آن مجوز صادر می کند.

او ادامه داد: ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان قم وجود داشته و در حال حاضر ۱۲۰ هکتار گلخانه وجود دارد و ۸۰ هکتار دیگر آن نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم مطرح کرد: قارچ خوراکی در دو هزار و ۱۲۰ تن تولید می شود که حدود ۴۴ واحد سم فروشی در استان قم وجود دارد و یکی از سیاست های ما برای تامین غذای سالم کاهش مصرف سموم بوده است.

او تصریح کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از دیگر برنامه های این سازمان بوده و ۲۰ کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

خرمی خاطرنشان کرد: آموزش از ارکان اصلی کار به حساب می رود و قالب کارشناسان نیاز به کارآموزش دارند و ظرف چند سال اخیر سه هزار و ۷۰۰ کلاس در ۳۳ عنوان برگزار شده است.

او ابراز کرد: آموزش کارورزی برای دانشجویان و دستگاه هایی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و از کارگر تا کارشناس از این آموزش ها بهره مند می شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم یادآور شد: ۴ دوره آزمون برای مدیران فنی در سال های اخیر برگزار شده و با توجه به اینکه در بخش دولتی اشتغال محدود است، پیشنهاد ما آموزش تولید برای افراد بوده تا شاهد افزایش تولید و اشتغال زایی باشیم.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۰ فعالیت ساخت و ساز روستایی را داشته ایم، عنوان کرد: طرح امور اراضی از سال گذشته واگذار شده که ۱۴ شرکت مستقر در بخش ها وجود دارد.

خرمی اضافه کرد: رتبه بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز انجام شده و در حال حاضر ۳۰۰ مورد کارشناس در سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حال فعالیت هستند.

او بیان کرد: ۲ هزار و ۴۸۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که به جز افرادی که در جهاد کشاورزی شاغل هستند، از این تعداد ۳۰۰ مورد به طور رسمی مشغول به کار هستند و حدود ۵۰ درصد از آن ها نیز بیکار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم تاکید کرد: عدم واگذاری کارها نیز از دیگر مشکلات سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده و قانون هوای پاک نیز از دیگر مشکلات است.

او افزود: متاسفانه قانون مصوب هیئت وزیران در قم اجرا نمی شود و اگر در روستاها زمین و آب به اندازه کافی وجود داشته باشد می توانیم بسیاری از محصولات را با حجم بالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم، اما متاسفانه در این زمینه کم کاری می شود.

خرمی گفت: ۱۲ مرکز خدمات کشاورزی در استان وجود داشته و کارهایی که این مراکز دولتی انجام می دهند به تدریج به بخش های غیردولتی واگذار خواهند شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / کارت‌های امروز همستر کامبت 25 خرداد / 5 میلیون سکه رایگان بگیرید !