وجود شرایط مناسب برای تاسیس شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان


وجود شرایط مناسب برای تاسیس شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان

استاندار خراسان رضوی گفت: افغانستانی‌ها در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارند و در صورت تحقق این مهم، شاهد تسهیل صادرات و واردات کالا بین دو کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی با حضور در نشست مشترک با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی که در تهران برگزار شد، گفت: وجود بارگاه منور رضوی و حضور سالانه میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مشهد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: به دلیل هم جواری خراسان رضوی با افغانستان، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات به بازار‌های هدف در این کشور وجود دارد و برای بهره‌گیری از این ظرفیت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌گرفته است که امیدواریم با کمک سرمایه‌گذاران و تمامی ارکان حاکمیت تحقق یابد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تکریم کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به‌عنوان مجاهدان اقتصادی امری لازم و ضروری است و تصوری که برخی افراد از سرمایه‌گذاران دارند، به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست؛ باید به این باور برسیم کسانی که در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی گامی بردارند، غارتگر نیستند بلکه مجاهد اقتصادی و از عابدین هستند.

رزم‌حسینی بابیان اینکه در مسیر فعالیت مجاهدان اقتصادی معین‌های متعددی مانند قوانین مزاحم و تحریم‌ها وجود دارد افزود: همه ما وظیفه‌داریم که در مسیر توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی گام برداریم.

وی تصریح کرد: برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن خواهیم کرد و اعتقادداریم که کشور را باید با همکاری شرکت‌های توسعه‌گرا ساخت نه با اعتبارات و بودجه‌های دولتی. شرکت‌های نامدار و توانمند می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک مردم، زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آماده باش کامل در مرز افغانستان و پاکستان؛ انسداد مرز‌ها با دیوارکشی، استقرار سلاح‌های ...