زبیدی: نتایج و آمار فولاد در فصل گذشته خوب نبود/ با جواد نکونام می‌توانیم مدعی باشیم


سمیرا شیرمردی/ فولاد خوزستان، فصل گذشته شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشت. این تیم 4 سرمربی را روی نیمکت خود تجربه کرد که هر کدام تلاش می‌کردند بهترین نتایج را بگیرند اما چندان موفق نبودند تا فولاد در رده هشتم قرار بگیرد. رده‌ای که از نظر هواداران اصلا خوب نبود. مهدی زبیدی هافبک سرعتی و تهاجمی فولاد خوزستان که در اکثر بازی‌های تیمش حضور داشت، در مورد اتفاقاتی که فصل گذشته در فولاد رخ داد، آمار تیم و... صحبت‌های جالبی دارد.

* * *

- فولاد خوزستان در فصل گذشته، بیشترین گل خود را از روی پاس در عمق و ارسال از سمت راست زد. روی این مساله کار کرده بودید؟

قبل از هر چیز باید به مساله‌ای اشاره کنم. ما در فصل قبل 4 مربی عوض کردیم و هر مربی که آمد تاکتیک خاص خودش را داشت. فقط آقای قطبی یک نیم فصل کنار ما بود. به هر حال تاکتیک‌ها و سلیقه‌های مختلف باعث شد شرایط سختی داشته باشیم. با این حال، گل‌های که زدیم روی ارسال از کنار و پاس در عمق، کار کرده بودیم که از سمت راست ظاهرا موفق‌تر عمل کردیم. در کل آمار خیلی خوبی نبود و اگر تا این حد تغییرات در کادرفنی ایجاد نمی‌‌شد شاید نتایج بهتری می‌گرفتیم. در کل من به عنوان بازیکن نمی‌توانم در مورد این مسائل صحبت کنم و نظر باشگاه مهم است اما تغییرات زیاد بود.

- نکته جالب این است که بیشترین گل را هم از روی پاس در عمق، ارسال از سمت چپ، ارسال از سمت راست و پنالتی خوردید که این آمار خیلی بد به نظر می‌رسد.

زبیدی: نتایج و آمار فولاد در فصل گذشته خوب نبود/ با جواد نکونام می‌توانیم مدعی باشیم---

درست است. یکی از مسائلی که باعث شد روی ارسال از سمت چپ گل زیاد بخوریم این بود که دفاع چپ اختصاصی نداشتیم و در این مساله به مشکل خورده بودیم. در واقع وقتی پیمان شیرزادی مصدوم شد، بازیکنی به جای او نیامد و زمان آقای قطبی، باشگاه یک بازیکن خارجی به خدمت گرفت که مشکل ITC داشت و نتوانست بازی کند. به خاطر همین از سمت چپ گل زیاد خوردیم. اینکه ما تا این حد گل دریافت کردیم، خیلی بد است.

- بیشترین گل را در 30 دقیقه پایانی بازی خوردید و بیشترین گل را هم در 15 دقیقه آخر بازی زدید. اینکه در 15 دقیقه پایانی، 11 گل خوردید، به خاطر نداشتن تمرکز در دقایق پایانی بود یا اینکه به لحاظ بدنی مشکل داشتید؟

شاید دلیل اصلی این اتفاق، این بود که در بازی‌های زیادی از حریف جلو بودیم و حریف تمام تلاش خود را می‌کرد که بازی را به تساوی بکشاند. اتفاقا خیلی از بازی‌ها، امتیازات مهمی را به این دلیل از دست دادیم. اینکه از حریف جلو بودیم و فشار طرف مقابل باعث شد دروازه‌بان باز و برد با مساوی عوض شود. در کل تیم ما تیم بدی نبود. گل‌هایی که زدیم روی تاکتیک و خلاقیت بازیکنان بود و توان این را داشتیم که گل‌های بیشتری هم بزنیم اما از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم. گل‌هایی هم که خوردیم روی اشتباهات‌مان بود.

- شاید بدترین آمار فولاد خوزستان به هوادارانش برمی‌گردد. فولاد همیشه هواداران زیادی داشت اما در فصل گذشته به طور میانگین در هر بازی خانگی حدود 6500 هوادار داشتید. دلیل این کاهش هواداران تیم‌تان چه می‌تواند باشد؟

هوادار نتیجه می‌خواهد. ما در فصل گذشته نتایج خوبی نگرفتیم. یعنی نتایجی که گرفتیم در حد فولاد خوزستان نبود. هواداران فولاد از تیم، قهرمانی، نایب قهرمانی و یا سهمیه آسیا می‌خواهند. ما اگر 4، 5 برد پشت سر هم می‌آوردیم، حتما هوادار به ورزشگاه می‌آمد اما این اتفاق نیفتاد و بیشترین باخت را تجربه کردیم که شرایط سختی را هم برای ما و هم برای هواداران رقم زد.

- فولاد خوزستان در فصل گذشته، هم در خانه و هم در خارج از خانه، 19 امتیاز کسب کرد. شاید آمار خارج از خانه بد نباشد اما امتیازاتی که در بازی‌های خانگی گرفتید کم بود.

بله، من هم فکر می‌کنم آمارمان در بازی‌های خارج از خانه خوب بود اما در مورد بازی‌های خانگی نمی‌دانم چه بگویم. آمار داخل خانه‌مان خیلی خوب نبود. در واقع ضعیف بودیم و باید بهتر نتیجه می‌گرفتیم.

- بهترین برد خارج از خانه‌تان که فکر می‌کنم بازی با تراکتورسازی تبریز بود؟

بله، من در آن بازی یک پاس گل دادم و یک پنالتی هم گرفتم. بازی با پارس جم هم خارج از خانه خیلی سخت بود که یک تساوی ارزشمند گرفتیم. در آن بازی، کارمان آنقدر سخت بود که تساوی هم برایمان مثل برد می‌ماند. در کل، این 2 بازی برایمان سخت‌ترین بازی‌های خارج از خانه‌ای بود که از آنها بهترین نتایج را گرفتیم.

- فکر می‌کنی بیشترین بازی را چه بازیکنی برای فولاد خوزستان انجام داده؟

فکر می‌کنم حسن (بیت‌سعید) و شیمبا (لوسیانو پریرا) در همه بازی‌ها بودند.

- لوسیانو پریرا و بیت‌سعید هر کدام 29 بازی انجام دادند و یک بازی را به خاطر محرومیت از دست دادند. خودت فکر می‌کنی در این جدول، نفر چندم باشی؟

نمی‌دانم. فقط می‌دانم که این فصل به خاطر تغییرات کادرفنی و یک سری مسائل، خیلی کم بازی کردم.

- نفر دهم جدول هستی و تنها در 2 بازی به طور کامل یعنی از دقیقه اول تا شوت پایان بازی در زمین حضور داشتی...

اینکه نفر دهم جدول هستم بد نیست و نشان می‌دهد جزو نفرات اصلی بودم اما در بازی‌های زیادی از دقیقه اول به زمین رفتم که به خاطر اینکه فقط در 2 بازی تا سوت پایان بودم، این آمار نصیبم شده و از آن چندان راضی نیستم و باید بیشتر تلاش کنم. در این دقایق، یک گل زدم و 2 پاس گل دادم که از آنها خاطرات خوبی دارم.

زبیدی: نتایج و آمار فولاد در فصل گذشته خوب نبود/ با جواد نکونام می‌توانیم مدعی باشیم---

- گلی که زدی شاید برایت فراموش‌نشدنی باشد چون در یک بازی خیلی مهم آن را زدی.

بله، بازی با پرسپولیس گل زدم. گلی که برایم خیلی ارزشمند است و هیچ‌وقت آن را فراموش نمی‌کنم. دلیلش هم این بود که در آن بازی ما یک پیروزی ارزشمند به دست آوردیم.

- از بین مربیانی که فصل گذشته داشتی، کدامیک به نظر بهتر بود؟ احتمالا همه می‌گویید قطبی بهتر از بقیه بود.

نمی‌گویم قطبی بهتر از بقیه بود چون هر مربی سبک و شیوه بازی خودش را داشت. هر کدام طرز تفکر متفاوتی داشت که نمی‌شود گفت کدام بهتر بود یا بدتر. در این مدت ما با طرز تفکر مربیانی مثل سیروس پورموسوی، ایلی استان، عزیز فریسات و افشین قطبی کار کردیم که هر کدام شیوه خاص خودش را داشت.

- در کل، شاید به خاطر این تغییرات، فولاد رتبه خوبی به دست نیاورد.

فولاد باشگاه بزرگی است که امکانات خیلی خوبی دارد. با توجه به این شرایط، رتبه‌مان خوب نبود که امیدوارم در فصل آینده بتوانیم این نتایج را جبران کنیم.

زبیدی: نتایج و آمار فولاد در فصل گذشته خوب نبود/ با جواد نکونام می‌توانیم مدعی باشیم---

- با سرمربی جوانی مثل جواد نکونام که بلندپرواز است و آرزوهای بزرگی در سر دارد، به نظر می‌رسد فصل آینده، فولاد جزو مدعیان باشد.

بله، همانطور که گفتید آقای نکونام جوان است و دوست دارد نتیجه بگیرد چون به تیم ملی فکر می‌کند. با توجه به این انگیزه‌ها و البته امکانات باشگاه، فکر می‌کنم فصل آینده، فصلی است که فولاد می‌تواند مدعی باشد. من چه باشم و چه نباشم، آرزو می‌کنم فولاد خوزستان بهترین نتایج را بگیرد چون تیم استانم است و هواداران زیادی دارد که دوست دارند به ورزشگاه برگردند و بازی‌های زیبای فولاد را ببینند.

- مثلث ZBZ یا همان سوسنگردی‌ها، چه زمانی دوباره شکل می‌گیرد؟

امسال فرصت خوبی بود که باز هم با هم باشیم اما رحیم زهیوی به سایپا و بعد از آن به ذوب‌آهن رسید. زمانی که با هم بودیم وقتی گل می‌زدیم یا گل می‌ساختیم نمی‌گفتند زبیدی بود یا زهیوی یا بیت‌سعید، همه می‌گفتند ZBZ گل زد. امیدوارم این مثلث باز هم تکرار شود.

- البته ظاهرا قراردادت با فولاد تمام شد و این فاصله ممکن است بیشتر هم شود.

بله، من قراردادم تمام شده و 2، 3 پیشنهاد دارم اما باید ببینم شرایطم با فولاد چطور پیش می‌رود و کجا باید بروم. البته حسن (بیت‌سعید) هم مثل من، شیمبا و چند بازیکن دیگر، قراردادش با فولاد تمام شد که همه منتظر هستیم ببینیم شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت.

- فکر می‌کنی فصل آینده فولاد می‌تواند قهرمان شود؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد. فولاد واقعا یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران است که استحقاق رسیدن به قهرمانی را دارد.

9


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدول نهایی گروه A جام جهانی 2022 قطر / هلند و سنگال صعود کردند