بنگر: در اصفهان طرفدار پرسپولیسم


من 8 سال خوب را در سپاهان گذراندم و 5،4 سال هم پیراهن پرسپولیس را پوشیدم. اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم که طرفدار پرسپولیس هستم.

بنگر به فکر خداحافظی از فوتبال

امیر اسدی / 8 فصل بازی برای سپاهان و حدود 4 سال حضور در پرسپولیس، در آستانه‌ی برگزاری نیمه‌نهایی جام حذفی، محسن بنگر را به چهره‌ی ویژه‌ای تبدیل کرده. مدافعی که فصل قبل پیراهن پارس‌جنوبی جم و کارون اروند خرمشهر را پوشید اما حالا نمی‌داند از فوتبال خداحافظی کند یا مسیر خود را در مستطیل سبز ادامه بدهد. با بنگر درباره‌ی اتفاق‌هایی که فصل قبل برایش رخ داد صحبت کردیم و البته بازی سپاهان- پرسپولیس که او بارها حضور در چنین دیداری را تجربه کرده است.

******

_ بعد از پایان فصل و آغاز تعطیلات، در فضای مجازی دیدم که مشغول تمرین هستی. خیلی هم سفت و سخت و طاقت‌فرسا. برنامه‌ات برای آینده چیست؟

همه چیز خوب است و شخصی تمرین می‌کنم. باید ببینم فصل آینده چه می‌شود. کلاس‌های مربیگری را هم پیگیری می‌کنم. شاید خداحافظی کردم و شاید هم به بازی ادامه دادم.

_ کدام احتمال بیشتری دارد؟

هر احتمالی وجود دارد. اگر شرایط مناسبی برایم پیش بیاید بازی می‌کنم وگرنه خداحافظی از فوتبال را پیش می‌گیرم. هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

_ تو نیم‌فصل اول لیگ هجدهم در ترکیب پارس‌جنوبی جم خوب کار کردی و رفته رفته به بازیکن موثری تبدیل شدی. چه شد که از این تیم رفتی و پیراهن کارون اروند در لیگ یک را پوشیدی؟

در جم شرایط خوب بود اما متاسفانه مدیران کارون اروند وعده‌هایی به من دادند که هیچ کدام اجرایی نشد. صفر درصد دریافتی داشتم و نیم‌فصل برای این تیم بازی کردم. تیمی که هیچ امکاناتی نداشت را در لیگ یک حفظ کردیم اما نه تماسی با ما گرفتند که قدردانی کنند و نه پول‌مان را دادند.

_ یعنی نیم‌فصل بازی کردی و هیچ پولی نگرفتی؟

شما بگویید هزار تومان. اصلا ریالی به ما پرداخت نکردند.

بنگر: در اصفهان طرفدار پرسپولیسم---

_ پس برای فصل بعد در این تیم نمی‌مانی.

به هیچ وجه. بزرگترین اشتباه فوتبالی من این بود که به لیگ یک و باشگاه کارون اروند رفتم. شاید اگر در لیگ برتر می‌ماندم شرایطم فرق می‌کرد.

_ قطعا بازی‌های لیگ و جام حذفی را دنبال می‌کنی. در آستانه‌ی بازی سپاهان- پرسپولیس، نظرت در رابطه با این دیدار چیست؟

هر دو تیم بازی سختی پیش رو دارند. پرسپولیس نشان داده خارج از خانه هم تیم فوق‌العاده‌ای است و سپاهان هم می‌آید تا از امتیاز میزبانی استفاده کند.

_ شانس کدام تیم برای پیروزی بیشتر است؟

شانس برابری دارند. چون بازی هم حذفی است و باید صبر کنیم و ببینیم در طول بازی چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد.

_ طرفدار کدام تیم هستی؟

من 8 سال خوب را در سپاهان گذراندم و 5،4 سال هم پیراهن پرسپولیس را پوشیدم. اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم که طرفدار پرسپولیس هستم.

_ تو از معدود بازیکنانی بودی که بدون جار و جنجال از پرسپولیس جدا شدی. هنوز رابطه‌ی خوب‌ات با برانکو را حفظ کرده‌ای؟

رابطه‌ی ما آن زمان عالی بود و الان هم هر وقت برانکو را می‌بینم برخورد مناسبی با یکدیگر داریم. تصمیم باشگاه برای جدایی من حرفه‌ای بود و من هم به عنوان بازیکن باید از آن تبعیت می‌کردم. مگر قرار است یک فوتبالیست تا آخر عمر در یک تیم بماند؟

بنگر: در اصفهان طرفدار پرسپولیسم---

_ زمانی که عضو پرسپولیس بودی، هواداران سپاهان علیه تو موضع گرفتند. با این صحبت‌ها دوباره جنجالی نشوی.

آن‌ها طرفدار واقعی سپاهان نبودند. یک مشت تلازه به دوران رسیده که چیزی از فوتبال نمی‌دانستند. هوادار اصیل سپاهان خوب می‌داند که ما هت‌تریک قهرمانی را برای این تیم به‌دست آوردیم. آن‌ها منکر زحمات من، هادی عقیلی، محرم نویدکیا، جلال حسینی، محمود کریمی و خیلی‌های دیگر نمی‌شوند. آن‌ها را برای آن بازی خاص به ورزشگاه آوردند تا علیه ما شعار بدهند وگرنه سپاهان همیشه محبوب و بزرگ است و من احترام خاصی برای این تیم و هواداران واقعی‌اش قائلم.

_ ماجرای تقسیم سکوهای ورزشگاه هم به یک چالش بزرگ میان سپاهان و پرسپولیس تبدیل شده. اینکه 50-50 باید یا 70 به 30. در این مورد نظرت چیست و حق با چه کسی است؟

ببینید تماشاگر فقط برای اول و آخر بازی است. شما بگویید 100 به هیچ ، 70 به 30 یا 50-50. برای بازیکنانی که در پرسپولیس و سپاهان حضور دارند و هر یک بازی‌های بسیاری در این سطح انجام داده‌اند، حضور تماشاگران هیچ اهمیتی ندارد. تماشاگر در ایران فقط برای تشویق در ابتدای بازی است و شاید آخر بازی. در طول 90 دقیقه هم کمتر دیده‌ایم کسی تماشای فوتبال را رها کند و تیمش را تشویق. به همین دلیل معتقدم هیچ فرقی ندارد که سکوها چگونه تقسیم شود.

بنگر: در اصفهان طرفدار پرسپولیسم---

_ نتیجه را پیش‌بینی می‌کنی؟

نتیجه را که نه اما امیدوارم یک بازی زیبا را تماشا کنیم. بازی‌های پرسپولیس- سپاهان همیشه قشنگ بوده و بیننده از تماشای آن لذت برده. امیدوارم پرسپولیس این بازی را ببرد اما اگر سپاهان هم حقش بود به فینال برسد.

2


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای عجیب: برگزاری لیگ قهرمانان اروپا در آمریکا!