‌شرایط فعلی ذوب‌آهن اصفهان مورد تأیید محیط‌زیست نیست


‌شرایط فعلی ذوب‌آهن اصفهان مورد تأیید محیط‌زیست نیست

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان گفت: ذوب آهن همچنان جزء صنایع آلاینده است و فعالیت‌های انجام گرفته برای کاهش مشکلات تأثیر داشته، اما شرایط فعلی آنها مورد تأیید سازمان محیط زیست نیست.

‌روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که در آن بخاراتی از یک دودکش در شب را نشان می‌دهد؛ کپشن‌ها و گفت و گوها می‌گویند که این دودکش‌ها متعلق به ذوب آهن اصفهان بوده است، در همین زمینه فاطمه محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- در خصوص آخرین وضعیت آلایندگی ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: ذوب آهن یکسری اقدامات در خصوص مشکلات زیست محیطی خود انجام داده است، اما این اقدامات از نظر سازمان محیط زیست کافی نیست و باید یکسری پروژه تعریف و اجرا شود تا آلودگی این صنعت کاهش پیدا کند.

وی افزود: در قسمت فولادسازی بر روی کونوکتورها غبارگیر نصب کرده‌اند، بر روی کک سازی خود عملیات‌هایی انجام دادند، اما شرایط فعلی آنها مورد تأیید محیط‌زیست نیست و نیازمند کار و فعالیت بیشتر است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان ادامه داد: آلایندگی ذوب آهن شاید نسبت به شش سال پیش بهبود پیدا کرده باشد، اما مورد تأیید محیط زیست نیست و جز صنایع آلاینده محسوب می‌شود.

محمدی تصریح کرد: اقداماتی که طبق قانون محیط زیست باید برای مقابله با صنایع آلاینده انجام دهیم برای ذوب آهن انجام داده شده اما طبق تبصره یک ماده ۱۲ تصمیم‌گیری برای صنایعی مثل ذوب آهن که یک صنعت ملی است، باید در سطح کلان گرفته شود. وزیر صنایع، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار اصفهان باید در جلسه‌ای برای این صنعت آلاینده تصمیم گیری کنند چراکه ذوب آهن جز صنایع مادر و مهم کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روند خط تولید ذوب آهن ثابت است و پایش شبانه روزی نشان می‌دهد شرایط زیست محیطی آنها هیچ فرقی نسبت به گذشته نداشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آسفالت 65 درصد معابر روستای «ارجنک» شهرستان خوانسار