تارنمای تاریخ شفاهی ‌شاعران خراسانی راه‌اندازی می‌شود


تارنمای تاریخ شفاهی ‌شاعران خراسانی راه‌اندازی می‌شود

امیر برزگر، شاعر خراسانی، چندی است دچار بیماری است


شهرآرا آنلاین - جلیل فخرایی| امیر برزگر، شاعر خراسانی، چندی است دچار بیماری است و همین عارضه سبب شد به همت دفتر شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جمعی از شاعران به همراه مسئولان اداره ارشاد از این شاعر و ادیب پیش‌کسوت مشهدی عیادت کنند.

﷯ ثبت تاریخ شعر خراسان

در این دیدار صمیمی که اهالی شعر و ادب خراسان، سید محسن مصطفی‌زاده، محمد نیک، ناصر عرفانیان، هاشم رضازاده و ...، در آن حضور داشتند، استاد امیر برزگر برش‌هایی از زندگی خود را برای میهمانان روایت کرد.

همچنین محمد نیک، دیگر شاعر پیش‌کسوت، اشعاری از او برای جمع خواند و علیرضا حیدری، عضو شورای شعر ارشاد و روزنامه‌نگار، نیز پیشنهاد راه‌اندازی تارنمای تاریخ شفاهی از زندگی‌نامه و احوال شاعران و نویسندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ استان خراسان رضوی را ارائه کرد. او هدف از این پیشنهاد را حفظ و ثبت تاریخ شعر معاصر خراسان و توجه به این میراث فرهنگی بیان کرد.

﷯ شاعر به مثابه سالک راه حق

جعفر مروارید، مدیرکل ارشاد خراسان رضوی، شاعران خراسانی به‌ویژه پیش‌کسوتان هنر قدسی شعر را ذخایر معنوی این استان خواند و بر لزوم توجه هرچه بیشتر به آن‌ها تأکید کرد.

او در ادامه به عنوان استاد فلسفه دانشگاه به یکی از اشعار عرفانی امیر برزگر اشاره کرد و گفت: شاعران، به مثابه سالکان راه حق، کسانی هستند که راه ‌سخت عرفان را ازطریق حس باطنی و شاعرانه خویش به‌خوبی و شفاف و زلال همراه با حسی عاطفی و پرداخت‌شده و شاعرانه در اختیار مخاطب می‌گذارند.

﷯ دیداری که مایه دلگرمی است

در پایان این دیدار، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد استان، از امیر برزگر خراسانی به عنوان یکی از چند ‌بازمانده نسل پیش‌کسوت و قدرتمند شعر خراسان نام برد که همواره این هنر زبانی خراسانی را سرآمد و مایه فخر و مباهات این سرزمین کرده‌اند. او دیدار با هنرمندان این سرزمین را مایه دلگرمی و همدلی و در نهایت ارتقای سطح توجه و پیشرفت دانست.

امیر برزگر خراسانی، زاده سال ١٣٢٢ خورشیدی در مشهد است. او دانش‌آموخته رشته نقاشی از مؤسسه علمی-هنری است که بعدها به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تغییر نام پیدا کرد. برزگر بازنشسته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد است و تاکنون کتاب‌های «برگی از دیوان امیر»، «شعر و شاعری در آیینه زمان»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش»، «رها در ناکجاآباد» و ... از او به چاپ رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / کارت‌های امروز همستر کامبت 25 خرداد / 5 میلیون سکه رایگان بگیرید !