مجلس ترحیم مرحوم محقق کابلی از سوی رییس‌جمهور افغانستان برگزار شد


مجلس ترحیم مرحوم محقق کابلی از سوی رییس‌جمهور افغانستان برگزار شد

مجلس بزرگداشتی ظهر امروز از سوی رییس‌جمهور افغانستان برای عالم فقید شیعیان این کشور با حضور بسیاری از علمای شیعه و سنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی از سوی اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان ظهر امروز در مسجد جامع کاخ ریاست جمهوری این کشور (ارگ) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر اشرف غنی، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، شماری از اعضای کابینه، مقامات دولتی، رئیس و تعدادی از اعضای شورای سراسری علمای افغانستان و شورای علمای اهل تشیع و پیروان مرحوم آیت الله العظمی قربانعلی محقق کابلی حضور داشتند.

به گزارش فارس، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی «حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی (ره)» دوشنبه شب گذشته در شهر مقدس قم درگذشت.

این مرجع بزرگوار از شاگردان ممتاز آیت‌الله العظمی خویی (ره) در نجف اشرف بود که پس از رسیدن به درجه اجتهاد، سالیان طولانی در حوزه‌های علوم دینی کابل و قم به تدریس و تربیت شاگردان و ترویج معارف اسلامی مشغول بود و در دوران جهاد مردم افغانستان در سطوح رهبری مبارزات مردم مسلمان افغانستان قرار داشت.

به دنبال رحلت این مرجع عالیقدر، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که تمامی حوزوات علمیه در سراسر افغانستان به نشان عزای عمومی به مدت سه روز تعطیل خواهد بود.

/انتهای پیام/

مجلس ترحیم مرحوم محقق کابلی از سوی رییس‌جمهور افغانستان برگزار شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش 50 درصدی اخراج مهاجرین افغانستانی از ایران