شایع‌ترین انواع عفونت زنان


ابتلا به عفونت واژن یا واژینیتیس در زنان بسیار شایع است و می‌توان گفت...
ابتلا به عفونت واژن یا واژینیتیس در زنان بسیار شایع است و می‌توان گفت اغلب زنان در طول زندگی خود دچار این مشکل شده‌اند. افزایش PH در ناحیه واژن، پوشیدن لباس زیر تنگ، عدم رعایت بهداشت فردی، خشکی واژن و عدم تعادل هورمونی در...

به گزارش بهداشت نیوز: از شایع‌ترین انواع عفونت می‌توان به عفونت مخمری که با علایمی چون ترشحات سفید و غلیظ مشابه پنیر تکه تکه، خارش و قرمزی ناحیه تظاهر پیدا می‌کند، اشاره کرد. البته عفونت باکتریال نیز با ترشحات غلیظ یا سفید رنگ، لزج و شفاف و بویی شبیه بوی ماهی گندیده در طول نزدیکی و عفونت تریکوموناس که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود، با نشانه‌های سوزش، قرمزی و تورم ناحیه همراه با ترشح زرد یا سبز رنگ و احتمالاً همراه با بوی ماهی گندیده تظاهر پیدا می‌کند.
شایع‌ترین نوع عفونت زنان همان عفونت مخمری است که به دلیل قارچ‌ «کاندیدا» بروز می‌کند. این قارچ در محیطی گرم و مرطوب به سرعت تکثیر شده و موجب عفونت واژینال می‌شود. سایر عفونت زنان شامل عفونت کلامیدیا، گنوریا و عفونت ویروسی می‌شوند.
مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، گونه‌های مختلف “کاندیدا”، دیابت، جلوگیری از بارداری، نقص سیستم ایمنی بدن، درمان ناکافی عفونت و تحریک مکانیکی ناحیه واژن می‌تواند از دلایل بروز عفونت پی‌درپی در زنان باشد که در صورت تشخیص عفونت زنان، درمان به روش‌های مختلفی از جمله تجویز دارو مانند قرص مترونیزودیل، مترونیزودیل، استفاده از کرم کلیندامایسین و لیزر درمانی صورت می‌گیرد.

سلامانه