4800 کارت پیله وری در آذربایجان غربی فعال است


4800 کارت پیله وری در آذربایجان غربی فعال است

‌سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی یکی از شاهراه‌های تجاری کشور است.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد دهقان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۸۲۳ کیلومتر مرز آبی و خاکی با ۴ کشور اروپایی، آسیایی و با استقرار ۵ گمرک در این استان یکی از درب‌های ورود به اروپا است.

وی بابیان اینکه علاوه بر فعالیت ۵ گمرک فعال در زمینه‌های صادرات و واردات ۶ بازارچه مرزی فعال نیز در آذربایجان غربی وجود دارد عنوان کرد: با توجه به فعالیت ۶ بازارچه فعال در استان برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر دارنده کارت پیله وری که اکثریت دارندگان این کارت‌ها مرزنشینان هستند، موقعیت اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص بازارچه‌های مرزی بیان کرد: با فعال سازی بازارچه‌های بیشتر و تقویت بازارچه‌های موجود می‌توانند در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در خصوص صادرات کالاهای مورد نیاز داخلی نیز اظهار کرد: تولید کنندگان و صادر کنندگان محترم باید در مرحله اول نیازهای بازار داخلی را تأمین کنند و مازاد مصرف بازارهای داخلی را به بازارهای هدف خود صادر کنند.

دهقان همچنین به مشکلات موجود در حوزه صادرات پرداخت و گفت: مشکلات حوزه تجارت و صادرات استان با حضور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالین اقتصادی استان احصاء و مورد بررسی قرار گرفت و برای مرتفع ساختن این مشکلات نیز تدابیر اتخاذ شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار