4654 بیسواد کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند


4654 بیسواد کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

یاسوج– ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال چهار هزار و 654 بیسواد و کم سواد مرد و زن گروه سنی 10 تا 49 سال این استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

سید حمدالله خواهش نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد شامل ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در دوره سوادآموزی، ۹۳۹ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۴۶۳ نفر در دوره تحکیم سواد است.

وی افزود: نام نویسی بیسوادان و کم سوادان کهگیلویه و بویراحمد با گرفتن استعلام از طریق سامانه ملی سوادآموزی از اول مردادماه ۱۳۹۸ در واحدهای سوادآموزی این استان آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه نیز ادامه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۲۳۰ سوادآموز دوره انتقال این استان علاوه بر شرکت در کلاس‌های سوادآموزی آموزش رایانه را نیز به مدت ۶۰ ساعت فرا می‌گیرند.

خواهش نیک عنوان کرد: ۸۰۰ نفر از سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد امسال در حلقه‌های کتابخوانی شرکت می‌کنند.

وی ابراز داشت: امسال برای نخستین بار عده‌ای از افراد بیسواد و کم سواد گروه سنی ۵۰ تا ۶۴ سال و عشایر ۱۰ تا ۶۰ ساله کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

خواهش نیک گفت: فعالیت‌های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد امسال با ارائه فراخوان و از طریق واگذاری به مؤسسه ها و تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در آنها علاوه بر آموزش سواد پایه ۴۰ نوع مهارت نیز به افراد بیسواد و کم سواد استان آموزش داده می‌شود.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

۷۵۳۵/۱۶۶۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...