2 هزار و 280 پرونده به تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد


2 هزار و 280 پرونده به تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 280 پرونده در سه بخش قاچاق کالا و ارز، جرایم کالا و خدمات و بهداشت، درمان و دارو امسال وارد این نهاد دادرسی شد.

به گزارش ایرنا، «سلیمان رزاقی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: مجموع پرونده های مانده سال گذشته در تعزیرات حکومتی ۴۳ فقره بود که پنج فقره آن مربوط به کالا و خدمات و بقیه در حوزه قاچاق کالا و ارز است که در مجموع به ۲ هزار و ۲۸۲ مورد رسیدگی شده و ۴۱ فقره نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: مجموع پرونده های جرایم کالا و خدمات ورودی به اداره کل تعزیرات استان مرکزی در سال جاری یک هزار و ۷۰۵ فقره و پرونده های مانده سال گذشته نیز پنج فقره است که یک هزار و ۷۰۵ مورد مختومه و بقیه نیز در دست بررسی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار داشت: از مجموع پرونده های کالا و ارز استان مرکزی امسال ۱۹۵ فقره و ۳۸ فقره مانده سال گذشته است و ۱۹۷ پرونده نیز رسیدگی و مختومه اعلام شده است.

رزاقی میزان ورودی پرونده های بهداشتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان را ۳۸۰ فقره عنوان کرد و گفت: تمامی این پرونده ها رسیدگی و مختومه اعلام شدند.

وی، میزان محکومیت قاچاق کالا و ارز را در سال جاری ۴۴۰ میلیارد ریال، محکومیت کالا و خدمات هشت میلیارد ریال و محکومیت پرونده های پزشکی نیز ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: عمده پرونده های تخلف بهداشتی وارد به اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در حوزه بهداشت محیطی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اضافه کرد: مجموع محکومیت‌های بهار سال گذشته در استان مرکزی ۳۷ میلیارد ریال بود در صورتی که محکومیت‌های سه ماه نخست امسال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رزاقی مجموع پرونده های ورودی امسال استان را هفت هزار و ۸۹۶ فقره و محکومیت ۶۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۵۷ فقره پرونده نیز مانده سال ۹۶ بود که در مجموع به هفت هزار و ۹۱۰ فقره رسیدگی و ۴۳ فقره مانده شد.

وی، پرونده های ورودی به اجرای احکام سال جاری را یک هزار و ۴۰۹ فقره و پرونده های مانده را نیز ۹۲ فقره عنوان کرد و گفت: از این میزان پرونده یک هزار و ۴۱۵ فقره مختومه و ۸۶ فقره نیز مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و ۱۴۵ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات امسال به اجرای احکام این نهاد دادرسی وارد شد و سه فقره نیز موجودی سال گذشته بود که از این تعداد یک هزار و ۱۴۵ فقره با محکومیت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مختومه و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز از مجموع محکومیت این حوزه وصول شد.

رزاقی پرونده های مانده قاچاق کالا و ارز را ۸۹ فقره عنوان کرد و گفت: ۸۲ فقره پرونده امسال به اجرای احکام وارد شد که در مجموع ۸۸ فقره با محکومیت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مختومه و ۸۳ فقره مانده است که از مجموع محکومیت این حوزه نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وصول شد.

وی افزود: در حوزه تخلفات بهداشت، دارو و درمان ۱۸۲ فقره پرونده به اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد که تمامی آنها رسیدگی و مختومه اعلام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی مجموع پرونده های ورودی اجرای احکام را در سال گذشته پنج هزار و ۳۳۴ فقره و پرونده های مانده را ۹۸ فقره عنوان کرد و افزود: از این میزان پرونده های مانده و ورودی سال گذشته پنج هزار و ۳۴۰ فقره مختومه و ۹۲ فقره نیز مانده است.

رزاقی، شمار زندانیان مرتبط با جرایم سه گانه تعزیرات حکومتی استان مرکزی را ۲۸ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۳ نفر آنان در خارج از استان و ۱۵ نفر نیز در ندامتگاه های استان تحمل حبس می کنند.

وی نانوایی ها، خرده فروشان مواد غذایی، پوشاک فروشان و میوه فروشان را بیشترین اصناف متخلف استان در بهار امسال عنوان کرد و گفت: ۲۵ فقره پرونده احتکار در سال گذشته و ۹ فقره پرونده احتکار در سال جاری به اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گزارش شده که تمامی آنها بررسی و مختومه شده و ۲ مورد نیز به تازگی گزارش شده که برای ارایه گزارش های بیشتر باید احکام آنها صادر شود.

چهار شعبه بدوی، ۲ شعبه تجدید نظر و یک شعبه هیات تجدید نظر زیر نظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/ ۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی