بحران آب آشامیدنی در 63 روستای زنجان


بحران آب آشامیدنی در 63 روستای زنجان

زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: تابستان امسال 63 روستای تحت پوشش این شرکت با بحران آب مواجه هستند که این مساله ناشی از کمبود و نبود آب شرب و عدم مدیریت مصرف آن است.

رضا کابلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در استان زنجان از ۱۲۱ روستا، ۵۸ روستا از بحران آب آشامیدنی خارج شدند.

وی تاکید کرد: از ۶۳ روستای دارای مشکل آب آشامیدنی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید ۳۰ روستا از بحران خارج شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: بیشترین روستاهای دارای بحران آب استان در شهرستان زنجان و کمترین این روستاها مربوط به سلطانیه و خرمدره است.

کابلی تاکید کرد: مدیریت نشدن مصرف توسط مشترکان روستایی، فعالیت چاه های غیرمجاز در محدوده چاه های آب و فاضلاب روستایی، پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی، مصرف بیش از حد آب در بخش کشاورزی و انشعاب های غیرمجاز از مهمترین علت های کمبود آب آشامیدنی در ۶۳ روستای استان است.

وی خاطرنشان کرد: برای امسال درصدد هستیم با حفرچاه، احداث قنات، چشمه و احداث مخزن، شبکه و انتقال مشکل آب آشامیدنی در ۳۰ روستای هدف را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: برخورد با مشترکان پرمصرف و جمع آوری انشعاب های غیرمجاز از عمده راهکارهای خروج از بحران کم آبی در روستاهای استان است.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان بیش از ۹۹ هزار و ۹۵۸ مشترک دارد.

۹۵۰۵/۶۰۸۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید و افتتاح پروژه‌ها چاشنی سفر استاندار زنجان به ابهر