مرسدس بنز E کلاس، محبوب‌ترین سدان متوسط لوکس به انتخاب مخاطبین پدال


مرسدس بنز E کلاس، محبوب‌ترین سدان متوسط لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

یکی از محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و رقابتی‌ترین کلاس خودروهای لوکس بخش سدان‌های متوسط لوکس است که اکثر برندهای لوکس درنیا در آن حضور دارند. این خودروها به خاطر کابین جادار، تجهیزات فراوان، راحتی بالا و قیمت مناسب‌تر نسبت به سدان‌های فول سایز لوکس، طرفداران زیادی دارند. در رقابت‌های پدال نیز در این گروه تعداد شانزده سدان... The post مرسدس بنز E...

یکی از محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و رقابتی‌ترین کلاس خودروهای لوکس بخش سدان‌های متوسط لوکس است که اکثر برندهای لوکس درنیا در آن حضور دارند. این خودروها به خاطر کابین جادار، تجهیزات فراوان، راحتی بالا و قیمت مناسب‌تر نسبت به سدان‌های فول سایز لوکس، طرفداران زیادی دارند. در رقابت‌های پدال نیز در این گروه تعداد شانزده سدان لوکس به مصاف یکدیگر رفته و دوئل‌های جذابی را به نمایش گذاشتند. این خودروها عبارت‌اند از:

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

آئودی A6

جنسیس G80

کادیلاک CTS

لینکلن MKZ

لکسس GS

ولوو S90

جگوار XF

مازراتی گیبلی

ب‌ام‌و سری 5

آکورا RLX

تسلا مدل S

فیسکر کارما

لکسس ES

کادیلاک XTS

مرسدس بنز E کلاس، محبوب‌ترین سدان متوسط لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

این شانزده سدان متوسط لوکس در مرحلهٔ مقدماتی باهم طی هشت دوئل به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن‌ها هشت خودرو توانستند خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی برسانند. این سدان‌های لوکس به شرح زیرند:

مرسدس بنز E کلاس

مازراتی گیبلی

ب‌ام‌و سری 5

تسلا مدل S

ولوو S90

کادیلاک CTS

آئودی A6

کادیلاک XTS

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز در گروه سدان‌های متوسط لوکس چهار دوئل برگزار شد و خودروهایی که به این مرحله رسیده بودند بار دیگر به باهم به رقابت پرداختند تا اینکه از بین آن‌ها چهار ماشین شامل مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5، ولوو S90 و آئودی A6 راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. این چهار سدان لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی طی دو دوئل رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا اینکه نهایتاً از بین آن‌ها مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 فینالیست شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. هردوی این خودروها از دیار ژرمن‌ها بوده و هردو از بهترین و محبوب‌ترین سدان‌های کلاس خود هستند که این بر جذابیت آخرین دوئل گروه سدان‌های متوسط افزوده بود.

مرسدس بنز E کلاس، محبوب‌ترین سدان متوسط لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

با توجه به اینکه هم E کلاس و هم سری 5 از طرفداران زیادی برخوردار هستند، در دوئل نهایی شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم به‌گونه‌ای که از مجموع 1854 رأی، سدان اشتوتگارتی‌ها 945 رأی و نمایندهٔ مونیخی‌ها 909 رأی دریافت کرده‌اند و بدین ترتیب E کلاس با تنها 36 رأی بیشتر و با کسب 51 درصد از کل آراء پیروز دوئل شده و محبوب‌ترین سدان متوسط لقب گرفت. سدان میان سایز مرسدس بنز برای اینکه به این جایگاه برسد در مرحلهٔ مقدماتی به‌آسانی اینفینیتی Q70 را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی هم در نبردی نه‌چندان دشوار بر مازراتی گیبلی غلبه کرد اما در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با سد مستحکم سوئدی‌ها یعنی ولوو S90 مواجه شد و به‌سختی توانست از آن عبور کند.

مرسدس بنز E کلاس، محبوب‌ترین سدان متوسط لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

رقبای مرسدس بنز E کلاس در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله رقیب درصد آراء
مقدماتی اینفینیتی Q70 69
یک‌چهارم نهایی مازراتی گیبلی 61
نیمه‌نهایی ولوو S90 51
نهایی ب‌ام‌و سری 5 51
E کلاس یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال 1953 و مدل‌های موسوم به پونتون بازمی‌گردد. نام E کلاس اما برای اولین بار رسماً در سال 1993 و نسل W124 برای این خودرو استفاده شد. خانوادهٔ E کلاس امروزه از تنوع و گستردگی بسیار بالایی برخوردار است به‌نحوی‌که در نسخه‌های مختلفی شامل سدان، کوپه، کابریولت و استیشن و همین‌طور مدل‌های گوناگونی از E200 چهار سیلندر پایه و E350e هیبریدی گرفته تا مدل پرچم‌دار و قدرتمند E63 تولید می‌شود. این مدل که یک سوپرسدان به‌تمام‌معنا است، از یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو با 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

مشخصات فنی

مدل E53 AMG
پیشرانه 3 لیتری I6 توئین توربو
قدرت 435 اسب بخار
گشتاور 520 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.5 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,923 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,939 میلی‌متر
وزن 1945 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.2 لیتر ترکیبی
قیمت 73,545 دلار

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تولید مشترک پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی توسط رنو و جیلی