پیکر مطهر 2 شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع می‌شود


پیکر مطهر 2 شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع می‌شود

پیکر مطهر 2 شهید مفقودالاثر شناسایی شده، محرمعلی رویتوندغیاثوند و اکبر مهدی‌زاده در قزوین تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: مراسم استقبال و تشییع 2 پیکر مطهر شهدای مفقودالاثر استان قزوین روز چهارشنبه، دوازدهم تیر ماه سال جاری، ساعت 9 صبح از امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان شهدا به سمت امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: پیکر مطهر شهید اکبر مهدی‌زاده همان روز، بعد تشییع از گلزار شهدا به زادگاهش روستای طزرک جهت تشییع و تدفین انتقال می‌یابد.

وی افزود: همچنین پیکر مطهر شهید محرمعلی رویتوندغیاثوند بعد تشییع از گلزار شهدا به معراج‌ شهدا رفته و فردا، پنج‌شنبه سیزدهم تیر ماه در روستای سوخته‌چنار تشییع و تدفین خواهد شد.

گفتنی است شهید محرمعلی رویتوندغیاثوند، دهم دی ۱۳۴۷، در روستای کوراندشت از توابع شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.

این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت، بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در ابوقریب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید، اثری از پیکرش به دست نیامد و طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، بعد از گذشت 31 سال، تفحص و شناسایی شده است.

همچنین شهید اکبر مهدی‌زاده، یکم شهریور ۱۳۴۶، در روستای طزرک از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد و تا پایان سطح دوم در حوزه علمیه درس خواند و روحانی بود.

این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، اثری از پیکرش به دست نیامد و طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، بعد گذشت بیش از 33 سال، تفحص و شناسایی شده است


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت جهانی نفت امروز 12 خرداد 1403