فرماندار: گروه ویژه پلیس در سقز تشکیل می شود


فرماندار: گروه ویژه پلیس در سقز تشکیل می شود

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: برای برخورد با اخلال گران نظم و امنیت اجتماعی گروه ویژه پلیس در این شهرستان ایجاد می شود.

کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی و کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقیاین شهرستان اظهار داشت: بزهکاران و باندهایی که امنیت جامعه را مختل می کنند موجب حساسیت های اجتماعی و عدم رغبت مردم به سرمایه گذاری می شوند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از معضلات اساسی جامعه است، افزود: با عاملان نزاع های خیابانی و افرادی که امنیت اجتماعی را مختل کنند باید به شدت برخورد شود.

کریمیان با اشاره به بی تفاوتی و احساس مسئولیت نکردن مردم در خصوص چاقو کشی اخیر که در شهر سقز رخ داد، اضافه کرد: امنیت و آرامش شهر و نهادینه کردن نظم اجتماعی در جامعه باید با مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: ایجاد کنندگان نزاع های خیابانی بیمار هستند و به همین دلیل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی، تاثیر گذارتر از برخورد و دستگیری مجرمان است.

دادستان سقز نیز در این جلسه اظهار داشت: آمار چاقو کشی در سقز آمار قابل توجه و زیاد است البته با ارائه آموزش و برنامه های پیشگیری از این آسیب اجتماعی سطح چاقو کشی در این شهرستان نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است.

کیوان جهانی به ترویج حس انسان دوستانه و کمک به همنوع توسط امامان جماعت سقز اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به هم بی تفاوت نباشند و آموزش و پرورش و امامان جماعت و دانشگاه ها بیشتر فرهنگ نوعدوستی را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.

وی افزود: پدیده چاقو کشی در سال ۹۴، هشت مورد و در سال ۹۵ پنج مورد، در سال ۹۶ دو، ۹۷ یک و امسال هم یک مورد بوده که این نشان دهنده برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان است که آمار سال به سال کاهش داشته است.

جهانی با اشاره به وجود پدیده شرخری در سقز و نحوه نادرست استفاده از این افراد برای حل برخی مسایل شخصی یادآور شد: افراد شرخر را شناسایی و پیشگیری های لازم را در این خصوص برنامه ریزی کردیم و پدیده شرخری را ریشه کن خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی سقز هم در این جلسه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان، جرائمی همچون چاقوکشی عادی است وجرائم و نزاع های خیابانی در این منطقه کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ برزو تجاری با اشاره به تشکیل گروه‌هایی برای برخورد با مخلان نظم افزود: بحث برنامه ریزی جرائم را کاملاً کنترل کردیم و نسبت به دستگیری و برخورد با باندهای متجاوز اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه نزاع و درگیری در تالارهای عروسی سقز هم گزارش شده است، تاکید کرد: در همین زمینه هم نیروهای پلیس به محل اعزام و به سرعت به موضوع رسیدگی می کنند.

۹۶۵۸/‌۹۱۰۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

احیای شب بیست و سوم ماه رمضان - مسجد قبا سنندج