فورد چندی پیش با انتشار تیری خبر از معرفی نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت GT در فستیوال گودوود داده بود و حالا این نسخه رسماً با نام فورد GT MKII رونمایی شده است. این خودرو اما نسخهای مسابقهای و پیشرفته است که صرفاً مخصوص پیست بوده و قابلیت تردد در جادههای عمومی را ندارد. GT MKII با ارتقاءهای آئرودینامیکی و قدرت بیشتر، توسط بخش فورد پرفورمنس به همراه مهندسان شرکت Multimatic توسعه پیدا کرده است.
پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 اکوبوست GT حالا در این نسخه 700 اسب بخار قدرت تولید میکند که 50 اسب بخار از نسخهٔ خیابانی بیشتر است. انتقال نیروی این موتور اما توسط همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد که البته برای تطابق با قدرت بیشتر چند تغییر در آن صورت گرفته است. خنککنندگی پیشرانهٔ خودرو نیز با استفاده از تکنولوژی اسپری آب بهبود پیدا کرده است درحالیکه به کلاچ و گیربکس هم از طریق دریچهٔ روی سقف هوای تازه میرسد.
فورد به فکر توقف این GT مسابقهای هم بوده و برای آن ترمزهای کربن سرامیکی را در نظر گرفته است. این ماشین روی رینگهای 19 اینچی آلومینیومی فورجکاری شده قرار گرفته که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت GT پوشیده شدهاند.
GT MKII در بیرون با تغییراتی مثل اسپلیتر جلو، دیفیوزر، بادگیرهای روی گلگیرها و بالههای جانبی، از نسخهٔ خیابانی کاملاً متمایز شده است. علاوه بر این، GT MKII به یک بال بزرگ عقب هم مجهز شده که 400 درصد داونفورس بیشتری نسبت به نسخهٔ خیابانی تولید میکند. در همین حال، برای این خودرو سیستم تعلیق مسابقهای هم در نظر گرفته شده که امکان تنظیم ارتفاع را فراهم میکند. این تعلیق همچنین 90 کیلوگرم کاهش وزن را به همراه داشته و چسبندگی جانبی بیش از 2 جی را برای خودرو به ارمغان آورده است.
در داخل GT MKII یک صندلی مسابقهای اسپارکو ارائه شده که کمربند ایمنی شش نقطهای، راننده را روی آنها نگه میدارد. البته اگر خریدار تمایل داشته باشد میتواند صندلی سرنشین را هم بهعنوان یک آپشن سفارش دهد. در کابین این خودرو اطلاعات حیاتی توسط سیستم MoTeC به نمایش درمیآیند که میتواند بهعنوان نمایشگری برای دوربین دید عقب هم عمل کند.
زندگی GT MKII در کنار نسخهٔ خیابانی خود در اُنتاریو آغاز میشود و سپس به شرکت Multimatic منتقل میگردد تا به این نسخهٔ مسابقهای مخصوص پیست تبدیل شود. از این نسخه تنها 45 دستگاه ساخته میشود که هرکدام 1.2 میلیون دلار قیمت دارند.