کردستان ظرفیت تبدیل به قطب فعالیت های قرآنی را دارد


سنندج - ایرنا - معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی فقیه در...
سنندج - ایرنا - معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با پیشینه‌ای که این استان در زمینه قرآن‌های تاریخی دارد می‌تواند به قطب فعالیت های این کتاب آسمانی تبدیل شود.

حجت الاسلام سید محمد سادات روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی استان اظهار داشت: استان کردستان در زمینه فعالیت دینی، مذهبی و قرانی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و اگر بیشتر از گذشته در این حوزه کار شود می‌تواند به قطب قران کریم تبدیل شود.

وی تاکید کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی باید در کنار برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های بزرگ به فعالیت‌های قرآنی و اقدامات فعالان این حوزه نیز توجه جدی داشته باشند.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ قرآن و عترت در این استان گفت: این همایش که ۱۸ تیر و با حضور مشاور رهبرمعظم انقلاب و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای گسترش و توسعه این حوزه در استان است.

فضای مجازی شاخصه ای مؤثر در امر تبلیغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست فضای مجازی را فرصتی مناسب در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی اعلام کرد و افزود: باید از این فضا بهترین استفاده را برده و بتوانیم از فرصت‌های موجود در آن برای پیشبرد اهداف بهره ببریم.

حجت الاسلام مختار کرمی اظهار داشت: تاکنون هر دوره‌ای در حوزه فضای مجازی برگزار شده برعلیه آن بوده و باید فرصت‌های این حوزه و مزیت‌های آن نیز بازگو شود، ضمن اینکه در امر تبلیغ نیز می‌توان از آن بهره برد.

وی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در میان مردم گفت: کارهایی که از سوی نهادهای فرهنگی برای شور و نشاط مردم انجام می‌شود منسوخ شده است بنابراین خلاقیت، ابتکار و فعالیت بیشتر برای برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی که در این راستا انجام می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

در حاشیه این نشست نمایشگاهی با عنوان حقوق بشر آمریکایی به تصویر کشیده شد.
۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید