باتوجه به اینکه گوشیهای هوشمند تا حد زیادی نیاز کاربران برای تهیهی دوربین دیجیتال را مرتفع میکنند، آخرین گزارشها خبر از سیر نزولی آمار فروش دوربینهای دیجیتال میدهد.
آخرین گزارش منتشرشده از سوی Nikkei نشان میدهد که بازار جهانی دوربینها با افت ۲۲ درصدی فروش در سال ۲۰۱۸ روبهرو بوده است. براساس این گزارش، شرکتهای کانن، نیکون، سونی، فوجی فیلم و المپوس، پنج شرکت برتر سازندهی دوربین در سال ۲۰۱۸ بودهاند و مجموعا توانستهاند ۸۵.۲ درصد سهم بازار دوربینهای دیجیتال را از آن خود کنند.
مقالههای مرتبط:
کاهش ۸۴ درصدی رونق بازار دوربین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸سلطه کانن بر بازار دوربینهای DSLR و بدون آینه برای شانزدهمین سال متوالیNikkei گزارش میدهد که کانن با ۴۰.۵ درصد سهم بازار دوربینهای دیجیتال و افزایش ۳.۹ درصدی عرضهی دوربینهای خود به بازار، در بین این پنج شرکت صدرنشین است. درسال ۲۰۱۸، آمار عرضهی دوربینهای دیجیتال فوجی فیلم به بازار افزایش ۱.۳ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که آمار عرضهی دوربین دیجیتال در سال ۲۰۱۸ توسط المپوس ، افزایش ۰.۱ درصدی را به نام خود ثبت کرد.
گزارش Nikkei حاکی از آن است که آمار عرضهی دوربینهای دیجیتال نیکون در سال ۲۰۱۸ افت ۲.۷ درصدی و آمار عرضهی دوربینهای دیجیتال سونی، افت ۰.۷ درصدی را برای خود رقم زدهاند.
آمار کلی فروش دوربینهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، رقمی درحدود ۲۰.۲ میلیون دستگاه دوربین برآورده شده است که در مقایسه با آمار فروش دوربینهای دیجیتال در بازار جهانی سال ۲۰۱۷، افت ۲۲.۲ درصدی را نشان میدهد. حجم فروش پنج شرکت سازندهی دوربین که بیشترین سهم فروش بازار را از آن خود کردهاند، به شرح ذیل است:
شرکت | سهم بازار | افزایش یا کاهش عرضه |
---|---|---|
کانن | ۴۰.۵ درصد | افزایش ۳.۹ درصدی |
نیکون | ۱۹.۱ درصد | کاهش ۲.۷ درصدی |
سونی | ۱۷.۷ درصد | کاهش ۰.۷ درصدی |
فوجی فیلم | ۵.۱ درصد | افزایش ۱.۳ درصدی |
المپوس | ۲.۸ درصد | افزایش ۰.۱ درصدی |