اعتیاد بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی بروجرد


اعتیاد بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی بروجرد

بروجرد - ایرنا - از ابتدای امسال تاکنون 180 تماس و ارتباط با اورژانس اجتماعی بروجرد برقرار شده که بیشترین علت آنها موارد مرتبط با اعتیاد، اختلافات خانوادگی و کودک آزاری بوده است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اعتیاد یکی از بیشترین دلایلی است که طی چند ماه گذشته از ابتدای سال جاری بر اثر آن با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس برقرار شده و یا اینکه از طریق خودروهای گشت اورژانس اجتماعی مددکاران و تیم اورژانس با حضور در محل به مداخلات مددکاری و ارائه خدمات متناسب پرداخته اند.

کرم رضا پیردایه افزود: یکی دیگر از علل تماس با اورژانس اجتماعی بروجرد، اختلافات خانوادگی و طلاق است که تیم تخصصی اورژانس اجتماعی با مداخلات لازم، خدمات درمانی و روانپزشکی لازم را ارائه می دهند.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد یادآور شد: کودک آزاری یکی دیگر از موارد تماس با اورژانس اجتماعی است که در این زمینه نیز با ارائه گزارش هایی به این بخش، تیم اورژانس اجتماعی بلافاصله در محل حاضر می شوند و مداخلات لازم را انجام می دهند.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد نیز در این خصوص بیان کرد: کودک آزاری یکی از مهمترین و بیشترین مواردی است که بر اثر آن با اورژانس اجتماعی بروجرد تماس گرفته می شود و شخصی که تماس می گیرد معمولاً افرادی از همسایگان و افرادی در نزدیکی و آشنایان کودک مورد آزار هستند که با مشاهده موارد کودک آزاری با اورژانس اجتماعی تماس می گیرند.

مهین گودرزی اضافه کرد: منظور از کودک آزاری بیشتر آزار های جسمی و عاطفی است و موارد آزار جنسی کودک تاکنون گزارش نشده است.

وی ادامه داد: دختران فراری، زنان در معرض آسیب، مواردی که اقدام به خودکشی می کنند و همسر آزاری از دیگر مواردی است که به واسطه آنها با اورژانس اجتماعی تماس گرفته می شود.

گودرزی با اشاره به شناسایی حدود ۱۰ منطقه آسیب زا و حاشیه ای در بروجرد گفت: در طول هفته به مدت چهار روز، هر روز به مدت ۲ ساعت خودرو سیار اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه ای، پرتردد و آسیب زا مستقر می شود و در صورت مشاهده مورادی که نیاز به مداخله باشد وارد عمل می شود و در عین حال بروشور های آموزشی ارائه می شود.

وی افزود: هدف اصلی از ارائه خدمات اورژانس اجتماعی چه بصورت پاسخگویی به خط ۱۲۳ و چه بصورت حضور خودروهای سیار اورژانس اجتماعی در محل، کاهش آسیب های اجتماعی است و در این زمینه موفق عمل شده بطوریکه بسیاری از موارد مشکلات گزارش شده با مداخله به موقع اورژانس اجتماعی، مرتفع شده است.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد بیان کرد: گروه‌های هدف برنامه های اورژانس اجتماعی زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی شدید، زنان و دختران آسیب‌دیده، کودکان کار، کودکان خیابانی، کودکان آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی هستند که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار دارند.

گودرزی افزود: خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی شامل خدمات مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی است.

برنامه اورژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ بصورت تیم سیار اورژانس اجتماعی و بصورت پایگاه های خدمات اجتماعی با هدف توانمندی سازی افراد در معرض آسیب بخصوص در مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی تدوین شده است.

۱۹۲۰/‌۷۲۷۳




قربانی 1718 رأس دام و توزیع بین نیازمندان لرستان