تربیت بیش از 5000 حافظ / موسسه قرآنی بیت النور 20 هزار باسواد قرآنی به جامعه تحویل داده است


تربیت بیش از 5000 حافظ / موسسه قرآنی بیت النور 20 هزار باسواد قرآنی به جامعه تحویل داده است

وفاکیش از تربیت بیش از پنج هزار حافظ قرآن در هرمزگان خبرداد و گفت: موسسه قرآنی بیت النور در 14 سال گذشته، 20 هزار باسواد قرآنی به جامعه تحویل داده است.

« فردین وفاکیش »، مدیر موسسه قرآنی بیت النور استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس خاطرنشان کرد: این موسسه در سال ۱۳۸۴ با هدف ریشه کنی بی سوادی قرآن کریم به صورت خودجوش و جهادی در محله دوهزار(کوی ملت) در یک اتاق سه در چهار در خیابان سلمان فارسی پایه گذاری شد.

وی افزود: از آنجایی که اهداف قرآنی مجموعه در قالب های مختلف طراحی شده بود، از همان ابتدا بنا را براین گذاشتیم تا ثابت کنیم که می توان با کمترین امکانات، کارهای بزرگی را خلق کرد.

مدیر موسسه قرآنی بیت النور استان هرمزگان ادامه داد: پس از سال ها فعالیت در مکانی استیجاری، با تلاش و زحمات جهادی اعضای مجموعه، سال 90 مکان ثابتی در خیابان کارگر ۲۸ به همت خیرین و به نام موسسه خریداری شده است.

وی به گسترش تعداد شعبات موسسه به ۲۸ شعبه در سراسر استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: شعبه مرکزی موسسه قرآنی بیت النور در کوی ملت(محله دوهزار) قرار دارد.

وی با اذعان به اینکه مجموعه بیت النور درحال حاضر به عنوان یک برند کشوری شناخته شده است، به تشریح دستاوردهای این مجموعه پرداخت و افزود: این موسسه تا کنون بیش از 20 هزار باسواد قرآنی تربیت کرده است که بیش از پنج هزار نفر از آنان حافظ و 150 نفر نیز حافظ کل قرآن می باشند.

وفاکیش از روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ 5، 10، 15، 20 و کل و دوره تربیت مربی به عنوان رشته هایی که در بیت النور به علاقه مندان آموزش داده می شود نام برد و بیان کرد: تا کنون بیش از هزار نفر مربی قرآن در این موسسه تربیت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 مربی برجسته در شعبات موسسه قرآنی بیت النور در حال ارائه آموزش قرآن به قرآن آموزان هستند، عنوان کرد: تمامی هزینه های موسسه از طریق کمک های مردمی تامین می شود.

مدیرموسسه قرآنی بیت النور از تشکیل گروه جهادی در رابطه با گسترش آموزش علوم قرآنی و مباحث فرهنگی نظیر محافل قرآنی در اقصی نقاط هرمزگان به عنوان یکی دیگر از اقدامات موسسه یاد کرد و گفت: از 7 سال پیش تاکنون هرساله در ماه مبارک رمضان طرح قرآنی 30 محفل 30 مسجد را در استان اجرا کرده ایم.

وی از برگزاری ترم تابستانه در موسسه خبرداد و افزود: شعبه های کوی ملت، مهدیه(چهارراه قدس) و مسجد امام جعفر صادق(ع) نخل ناخدا ترم تابستان را از اول تیر ماه آغاز کرده اند و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

وفاکیش به دریافت مجوز پروانه ساخت و همچنین زمین برای راه اندازی مجتمع قرآنی طلائیه در بندرعباس اشاره کرد و گفت: این مجموعه با زیربنای چهار هزار متر مربع در چهار طبقه شامل یک سالن کنفرانس، 15 کلاس درس، خوابگاه و ... احداث می شود و برای تامین هزینه های ساخت آن به دنبال جذب افراد خیر و نیک اندیش هستیم.

وی در خاتمه از مسئولان درخواست کرد تا ازموسسه قرآنی بیت النور بازدید کنند و در جریان ظرفیت ها و پتانسیل این مجموعه قرار گیرند و از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف قرآنی بهره برداری کنند.

گفتنی است؛ دفتر مرکزی موسسه قرآنی بیت النور در بندرعباس، کوی ملت، آبنما، خیابان کارگر، کوچه کارگر ۲۸ روبروی دبستان قدس واقع شده است.

پایان پیام/88

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهمترین پیام غزوه احزاب، تبدیل تهدید به فرصت بود