90 درصد کیوسک های مستقر در شهر بوشهر تخلف دارند


90 درصد کیوسک های مستقر در شهر بوشهر تخلف دارند

بوشهر- ایرنا- معاون اجرایی شهرداری بوشهر گفت: از مجموع 180 کیوسک مستقر در شهر بوشهر 90 درصد آنها تخلفاتی شامل واگذاری به غیر، فعالیت شغلی خارج از مجوز صادره و افزایش فضا انجام داده اند که با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد.

مهدی عالی پور روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: هم اکنون تنها امکان تمدید قراداد ۲۰ کیوسک فاقد تخلف وجود دارد و شهرداری مصمم است با دریافت مجوز قضائی ۱۶۰ کیوسک دارای تخلف را پلمب کند.

عضو شورای شهر بوشهر نیز در این ارتباط اظهارداشت: اگر شهرداری بتواند با روند تخلفات کیوسک‌های مستقر در شهر بوشهر که با افزایش فضای فیزیکی پیاده رو ها را اشغال کرده اند برخورد و از به دست به دست شدن آنها میان افراد مختلف جلوگیری کند، کار بزرگی انجام داده است.

عبدالخالق برزگرزاده ادامه داد: از اعضای شورای شهر نیز انتظار می‌رود سفارش و درخواستی در این زمینه نداشته باشند و شهرداری طوری عمل کند که احساس تبعیض در برخورد با تخلف‌ها پیش نیاید.

وی تاکید کرد: افزایش کیوسک و توسعه فضای فیزیکی آنها آبادانی نیست بلکه زمین زدن کسبه است که سرمایه گذاری زیاد کرده و اجاره و عوارض بالایی را پرداخت می‌کنند.

نماینده شورای شهر در کمیته ساماندهی کیوسک‌ها گفت: برخی کیوسک‌ها با توجه به موقعیت استقرار آنها بین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معامله می‌شوند.

طاهره شمشیری اضافه کرد: یکی از اشکال‌های عمده درباره اضافه بنای کیوسک‌ها مجوز موجود در دست صاحبان کیوسک‌ها در سال ۱۳۹۲ ا ست که فزایش فضای کیوسک به هر میزان با پرداخت اجاره بهای بیشتر به شهرداری را امکان پذیر کرده است.

وی بیان کرد: باید با اصلاح شیوه نامه و اجرای جایزه خوش حسابی به منظور بخشش جرایم کیوسک‌هایی که اجاره معوق را بپردازند، زمینه برای برخورد با تخلفات در این حوزه فراهم شود.

دیگر عضو شورای شهر بوشهر گفت: روزانه درخواست‌های متعددی توسط شهروندان برای دریافت کیوسک انجام می‌شود و باید با خوردن چندین بار قسم آنها را متقاعد به صادر نشدن مجوز جدید کنیم.

کیوان هاشم زاده افزود: با این حال انتظار است در برخی نقاط مانند نوار ساحلی و ایستگاه اتوبوس رانی میدان شهید مطهری با هدف تأمین نیازهای شهروندان کیوسک‌های از طریق مزایده واگذار شود.

وی گفت: در صورت برگزار نشدن مزایده شمار زیادی از شهروندان زیر پوشش نهادهای حمایتی و قهرمانان ورزشی درخواست مجوز کیوسک می‌کنند.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمایشگاه آثار، اسناد و کتاب مولفان روستای "درازی" دشتی گشایش یافت