انتقاد بوکسور زن امریکایی از تفاوت دستمزد زنان و مردان در امریکا


انتقاد بوکسور زن امریکایی از تفاوت دستمزد زنان و مردان در امریکا

لیلا علی، دختر محمد علی کلی، اسطوره بوکس جهان، نسیبت به تفاوت میزان پاداش قهرمانان مرد و زن انتقاد کرد.

«لیلا علی» بوکسور پیشین آمریکایی، تفاوت جنسیتی در پرداخت پاداش و دستمزد در ورزش را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان کرد که او «هرگز» دستمزد یا پاداشی معادل مردان را در ورزش خود دریافت نکرده است.

"دخترِ محمدعلی کِلی" که بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۷ به فعالیت حرفه‌ای در ورزش بوکس مشغول بود، در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «اَکسِس (دسترسی)» گفت:‌ «حتی در دوران رقابت من در بوکس، به‌رغم داشتن یکی از مشهورترین نام‌ها،‌ و با جذب بی‌نظیر تماشاگران به سالن‌های ورزش، هرگز آنگونه که مردان پاداش و دستمزد دریافت کردند، من دریافت نکردم. در واقع پولی از بوکس عاید من نشد. من بیشتر درآمدم خارج از بوکس بوده است».


انتقاد بوکسور زن امریکایی از تفاوت دستمزد زنان و مردان در امریکا


بیشتر بخوانید: نامردی فیفا در حق زنان


با این حال، بر خلاف تیم فوتبال زنان آمریکا که در سال جاری میلادی دعوی قضایی تبعیض جنسیتی علیه فدراسیون فوتبال ایالات متحده را مطرح کرده است، خانم «علی» اذعان داشت که او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، برای دریافت حقوق برابر مبارزه نکرده است.

در ماه مارس، تیم ملی زنان آمریکا علیه سازمان فوتبال ایالات متحده دادخواستی را به اتهام « تبعیض جنسیتی نهادینه شده» نسبت به پرداخت دستمزد و مزایای برابر (با مردان) به دادگاه برد.


به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تمام ۲۸ عضو تیم، در تنظیم آن دعوی گروهی شرکت داشته‌اند که در آن، علاوه بر مسئله دستمزد و پاداش، در مورد تبعیض در زمینه امکانات آموزشی، مربی‌گری، درمان پزشکی و شرایط سفر نیز شکایت کرده‌اند. این اقامه دعوی که هم اکنون در حال بررسی است.

موضوع تفاوت دستمزد ورزشکاران مرد و زن، همزمان با قهرمانی تیم فوتبال امریکا در جام جهان زنان مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، پول پرداختی به قهرمانان زن در فیفا تقریبا یک هیجدهم پول دریافتی قهرمانان مرد است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نخستین رئیس‌جمهور زن مکزیک انتخاب شد