جریمه 113میلیارد و 500 میلیون ریالی متخلفان تعزیراتی در زنجان


جریمه 113میلیارد و 500 میلیون ریالی متخلفان تعزیراتی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در نتیجه بازرسی ها و کشفیات کالای قاچاق در این استان، متخلفان تعزیراتی 113میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه شدند.

مرتضی ممیزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یکهزار و ۹۶۱ فقره پرونده تخلف تعزیراتی در استان ثبت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطرنشان کرد: سیگار با ۲۷ فقره پرونده در صدر کالاهای قاچاق کشف شده است، همچنین پوشاک با ۲۶ فقره پرونده با همین تعداد محموله در رتبه دوم کشفیات قرار دارد.
وی اظهار داشت: میزان جرایم وصولی در این مدت ۳۲ میلیارد ریال بوده و بر اساس مر قانون این هزینه ها به خزانه واریز شده است.
ممیزی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۹ گشت سیار مشترک مشغول نظارت بر بازار بودند، این گشت ها از ابتدای امسال تا کنون، ۲۹۳ واحد تجاری متخلف و انبار احتکار کالاهای مختلف را شناسایی کردند.
وی تاکید کرد: بیشترین تخلفات این بازرسی ها گران فروشی ۴۸۶ پرونده، درج نکردن قیمت با بیش از ۴۵۰ پرونده، صادر نکردن فاکتور ۲۳۱ پرونده است، همچنین احکام صادره قطعی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از این تعداد احکام صادره یکهزار و ۳۲۲ حکم جزای نقدی، ۱۱۷ حکم ضبط کالا به نفع دولت، ۱۵ حکم معدومی کالا و ۱۵ حکم ضبط خودرو حامل کالای قاچاق به نفع دولت است.
به گزارش ایرنا، طبق آمار طی سال گذشته، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در این استان طی سال گذشته با ۱۴۳ درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به حدود ۷۳۹ میلیارد ریال رسید.

۳۲۱۶/‏۳۰۸۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی