راهکارهای بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار تدوین می شود


راهکارهای بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار تدوین می شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با برگزاری نشست‌ها، همکاری دستگاه‌های مربوطه و ارائه راهکارهای موثر ، تلاش می شود برای بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار در استان برنامه جامع تدوین شود.

به گزارش ایرنا، مرضیه جلیل‌پور روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان که به منظور به منظور بررسی مسائل و مشکلات و تقویت همکاری های این دو نهاد برگزار شد، افزود: خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی است که اگر یکی از ارکان اصلی آن به دلایلی از دست روند تعادل آن به هم می‌خورد و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن نهاد را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویرانی و آبادانی فردای جامعه در خانواده رقم می‌خورد ، وظیفه اخلاقی ما کمک کردن و یاری رساندن به خانواده‌هایی است که پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند.

جلیل‌پور تصریح کرد: نهادهای حمایتی باید با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت پرورش زنان سرپرست خانوار برای خوداشتغالی، بهبود معیشت و وضعیت سلامت روان آن‌ها، همه تلاش خود را بکار ببرند تا کمترین آسیب وارد خانواده شود.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص خدمات‌رسانی این دستگاه به مددجویان و مددکاری که یک اصل مهم اجتماعی است، مباحثی را مطرح و برای همکاری بیشتر، برقراری تفاهم‎نامه بین دو دستگاه را پیشنهاد کرد.

به گزارش ایرنا، ۶ درصد جمعیت و ۱۱ درصد از مجموع خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

۷۳۶۳/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی