حراج نقاشی کودکان سیل‌زده آق‌قلا در تهران


حراج نقاشی کودکان سیل‌زده آق‌قلا در تهران

گرگان - ایرنا - مسوول کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آق قلا گفت که 100 اثر از نقاشی کودکان سیل‌زده این شهرستان در تهران به حراج گذاشته شد تا عواید آن صرف خرید کتاب و دیگر ملزومات کودکان آسیب دیده از این حادثه قهری شود.

بی بی رابعه صوفی زاده چهارشنبه شب به ایرنا گفت: در روز نخست این حراج که در محل باغ کتاب جنب کتابخانه ملی در معرض دید عموم قرار گرفت ۷ اثر به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال فروش رفت.
به گفته وی حراج این نقاشی‌ها تا ۲۸ تیرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

به گفته مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آق قلا، در حاشیه این حراجی شهرداری تهران ۲ هزار جلد کتاب با موضوعات گوناگون به کودکان سیل زده گلستان اهدا کرد.

آسمان ابری و سفید، خورشید قرمز و زمین آبی، دستمایه تمامی نقاشی‌های کودکان آق‌قلا است؛ شهرستانی که مردم آن امسال با آب به استقبال نوروز رفتند اما از پا ننشستند و آستین‌ها را بالا زدند و با کمک دیگر ایرانیان روزهای سخت بحران سیل را پشت سر گذاشتند.

حراج نقاشی کودکان سیل‌زده آق‌قلا در تهران

در کنار امدادرسانی و حل مشکلات خانه‌ها و زیرساخت‌های آق قلا مردم سیل زده درگیر مشکلات روانی و اجتماعی هم بودند و از جمله اقشاری که بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار می‌گیرند زنان و کودکان هستند.

از جمله سازمان‌های مردم‌نهادی که موضوعات روانی و اجتماعی کودکان سیل زده آق قلا را مورد توجه داد گروه بامداد است که با ۲۰ نفر شامل مشاور، روانشناس، مددکار اجتماعی، مربی کودک، قصه گو و نوازنده همزمان با ایام وقوع سیل راهی این منطقه شد تا به سهم خود به یاری سیل‌زدگان بشتابد.

حدود چهار ماه از این حادثه گذشت و پس از آنکه این گروه سه روز در کنار سیل زدگان حضور یافتند و مانند عضوی از خانواده‌های سیل زدگان به کمک خانواده‌های حاضر در این محدوده شتافتند، نمایشگاهی را از نقاشی‌های کودکان سیل زده با همکاری شهرداری و باغ کتاب تهران ترتیب دادند تا از این رهگذر بتوانند با حمایت خیرین و شهروندان ساکن پایتخت برخی نیازهای آموزشی کودکان را نیز تهیه کنند.

همچنین در این مراسم فرهنگی عبدی دوگونچی نوازنده ترکمن آق‌قلایی نیز با دوتار خود چند قطعه نواخت، مردی که خانه‌اش در سیل تخریب شد اما در کنار مردم بود و به کمک آنان شتافت.

حراج نقاشی کودکان سیل‌زده آق‌قلا در تهران

امید کوکبی از دیگر شهروندان آق‌قلایی نیز درباره وضعیت این شهرستان در شرایط سیل و نمایش نوع‌دوستی ایرانیان سخن گفت و آن را جشنی بزرگ برای نمایش همدلی ایرانیان در کنار همدیگر خواند.

محمدرضا جلایی پور یکی از اعضای گروه بامداد نیز در پایان مراسم و پیش از آنکه حراج نقاشی‌ها آغاز شود، اظهار داشت: هر شخصی با هر میزان درآمد می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کند؛ اگر بتواند هزینه‌های غیرضروری زندگی را به دیگران مخصوصا کودکان اختصاص دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!