دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گنبدکاووس برگزار شد


دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت ویژه بزرگداشت دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع) ( 13 تا 22 تیر ماه) با اجرای هفت گروه موسیقی آیینی و سنتی اقوام ساکن شرق گلستان در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم فرهنگی هنری که پنجشنبه شب در تالار آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، گروه های موسیقی از قوم "ترکمن، آذری، سیستانی و کتولی" به اجرای برنامه پرداختند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در این جشنواره با اشاره به نقش و جایگاه هنر موسیقی آیینی و سنتی اقوام در توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه بالاخص دربین نسل جوان، گفت: هدف از برگزاری جشنواره موسیقی آوای ارادت، نمایش عمیق ارادت و محبت اقوام ساکن در گلستان به نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه امام رضا (ع) با خلق آثار جدید و فاخر است.

رضا شجاعی افزود: گنبدکاووس مهد هنر و موسیقی و پرورش هنرمندان بزرگ در موسیقی آیینی و سنتی است و این شهرستان بستر مناسبی برای ورود به شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را دارد و برگزاری اینچنین جشنواره هایی مقدمه ای برای تحقق این مهم است.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس آمادگی دارد با توجه به قدمت و جایگاه موسیقی نوایی قوم ترکمن، این موسیقی را ثبت و در شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی نماید.

دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت، گفت: عرصه فرهنگ و هنر با توجه به ریشه و عمیقی که در سنت و تاریخ دارد، می تواند در پیشبرد اهداف ارزشی هر جامعه موثر باشد.

قرجه طیار همچنین خواستار توجه به بیمه هنرمندان رشته موسیقی آیینی و سنتی با استفاده از ظرفیت های قانونی شد و افزود: درصورتی که قانون در این حوزه نیازمند اصلاح باشد، مجلس شورای اسلامی آمادگی اصلاح قوانین بیمه هنرمندان را دارد.

دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد، از دو تن از پیشکسوتان موسیقی آیینی و سنتی منطقه گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی