ایلام در هفته ای که گذشت


ایلام در هفته ای که گذشت

ایلام - ایرنا - ابلاغ 622 میلیارد تومان اعتبار مناطق سیل زده استان، حضور معاون امور عمرانی استاندار ایلام در مرز زرباطیه عراق و دیدار با معاون اول استاندار واسط عراق، آتش سوزی در عرصه های طبیعی منطقه بولی و غرق شدن مرد 40 ساله در روستای کنجانچم مهران از مهمترین عناوین خبری استان ایلام در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام شنبه هفته گذشته در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اعلام کرد: ۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار به مناطق سیل‌زده استان ایلام برای شتاب بخشی به فرآیند بازسازی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که در برخی بخش ها این اعتبارات تا بیش از ۵۰ درصد تخصیص یافته است، اضافه کرد: اعتبارهای اختصاص یافته به مناطق سیل‌زده استان از کل اعتبارهای استان بیشتر است.

استاندار ایلام در ادامه به سهم بخش‌های مختلف از این اعتبارها پرداخت و گفت: بخش زیربنایی با ۲۱۹ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. از ۲۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش مسکن ۵۸ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بلاعوض و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است.

سلیمانی دشتکی به اختصاص ۱۹۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: از این میزان ۹۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۹۲ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته است.

**خدمات رفاهی مرزهای مهران و زرباطیه باید ارتقا یابد

معاون استاندار ایلام بر لزوم ارتقا سطح خدمات رفاهی در مرزهای مهران و زرباطیه عراق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی با حضور در پایانه مرزی زرباطبه عراق با عادل زرگانی معاون اول استاندار واسط عراق دیدار کرد.

در این دیدار که فرماندار مهران، بدره عراق و تعدادی دیگر از مسئولان دو استان نیز حضور داشتند در خصوص زیرساخت‌های اربعین شامل احداث محوطه ترمینال اتوبوس در پایانه مرزی زرباطیه عراق، احداث سرویس‌های بهداشتی در پایانه طرف عراقی بحث و گفتگو شد.

**آتش سوزی مراتع منطقه بولی چوار مهار شد

با تلاش نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و نیروهای شهرستان های ایلام و ایوان، بخش چوار، نیروهای ستاد بحران و سایر ادارات و مردم محلی، حریق منطقه بولی بخش چوار شهرستان ایلام پس از چند روز مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام در این خصوص گفت: تلاش مستمری از سوی نیروهای امدادی با کمک نیروهای سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی برای خاموش کردن حریق در منطقه بولی ادامه دارد.

سعید کریمیان اظهار داشت: کوهستانی بودن منطقه کار را برای نیروهای امدادی برای دسترسی به مناطق آسیب دیده دشوار کرده است.

وی تاکید کرد: با وجود این مشکلات، با تکیه بر تعداد افراد اطفا کننده و سرعت عمل آنها، از پیشروی آتش جلوگیری و سرانجام این آتش سوزی مهار و هم اکنون نیروهای منابع طبیعی جهت جلوگیری از ایجاد حریق مجدد و کنترل، در منطقه حضور دارند.

**مرد ۴۰ ساله‌ در سد کنجانچم مهران غرق شد

فرمانده انتظامی استان ایلام از غرق شدن مردی ۴۰ ساله در رودخانه سد کنجانچم شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس سردار نورعلی یاری عصر شنبه گفت: لحظاتی پیش در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدگی یک مرد ۴۰ ساله در رودخانه کنجانچم، بلافاصله ماموران کلانتری مرکزی شهرستان مهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد، فردی ۴۰ ساله همراه ۵ نفر از دوستان خود هنگام شناکردن در آبگیر رودخانه به علت عدم آشنایی با فنون شنا دچار غرق شدگی می شود و قبل از رسیدن عوامل امدادی، جان خود را از دست داده است.

**عملیات عمرانی و سازه ای زیرگذر رسالت شهر ایلام به پایان رسید

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام گفت: عملیات عمرانی و سازه ای زیرگذر رسالت شهر ایلام به پایان رسیده و فاز تکمیلی آن آغاز شده است.

علیرضا سروری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار پیمانکار در حوزه زیرگذر رسالت به اتمام رسیده و هم اکنون کار بیس و آسفالت، زیبا سازی، نورپردازی، قرنیز و گاردریل توسط شهرداری ایلام در حال انجام است، اظهار کرد: با انجام اقدامات تکمیلی، این پروژه هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

**رتبه برتر بخش گزارش جشنواره بهزیستی و رسانه به ایرنا رسید

برگزیدگان نخستین جشنواره بهزیستی، رسانه و مسئولیت اجتماعی روز سه شنبه در آیینی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند که در بخش گزارش رتبه برتر به خبرنگار ایرنا ایلام تعلق گرفت.

در بخش گزارش ناهید ابراهیمی از خبرگزاری ایرنا ایلام عنوان‌ اول را کسب کرد.

**مصرف آب در روستاهای ایلام سه برابر میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام هم گفت: مصرف آب در مناطق روستایی این استان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از سه برابر میانگین کشوری است.

نورالله تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در برخی مناطق روستایی مردم از آب شرب برای مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می‌کنند که با وجود تذکر و آموزش‌های مکرر بازهم در برخی مناطق روستایی استان دیده و این معضل کمبود و گاه قطعی آب مناطق روستایی را در پی دارد.

**۱۹ اثر ناملموس ایلام ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۱۹ اثر ناملموس استان که در فهرست میراث ناملموس ملی کشور به ثبت رسیده به استاندار ایلام ابلاغ شد.

عبدالمالک شنبه زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراتب ثبت این آثار جهت ابلاغ به دستگاه‌های مرتبط از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ابلاغ شد.

**شیوع بیماری سالک در ایلام به یک چهارم کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سال گذشته شاهد کاهش یک چهارمی بیماری سالک در استان ایلام بودیم.

دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون این بیماری در شهرستان‌های جنوبی از جمله مهران و دهلران است که با اقدامات مؤثر و پیشگیری این تعداد سال گذشته به ۴۰۰ نفر رسید.

وی افزود: تب مالت نیز در استان ایلام سال گذشته از ۱۳۰ نفر به ۹۴ نفر رسیده که امیدواریم با تدابیر لازم این تعداد نیز کاهش یابد.

**گشت پلیس راه ایلام به لباس دوربین‌دار مجهز شد

فرمانده انتظامی ایلام گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با ناجا و در اختیار قرار گرفتن ۲ دستگاه خودرو سراتو به همراه دوربین های نظارتی، گشت پلیس راه استان ایلام به لباس های دوربین دار مجهز شد.

به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش ترددها در محورهای اصلی و هدف استان ایلام و در راستای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، ارتکاب دو تخلف همزمان، برخورد با هنجارشکنان جاده‌ای، برقراری نظم و امنیت محورهای مواصلاتی این ۲ دستگاه خودرو به همراه تجهیزات الکترونیکی در اختیار پلیس راه استان ایلام قرار گرفت.

**مکان دائم سیل‌زدگان روستای چم شیر سیروان جانمایی شد

عملیات اجرایی جانمایی روستای چم شیر منطقه عرب رودبار از توابع شهرستان سیروان که در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری زیرآب رفت، جانمایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر کار نقشه‌برداری، طراحی، مراحل آزمایش و مطالعات مکان استقرار روستای جدید توسط کارشناسان ذی ربط پایان یافته و با آماده سازی زمین مربوطه قطعات زمین به نسبت نیاز اهالی تقسیم‌بندی شده و جهت ساخت‌وساز در اختیار مردم منطقه قرار خواهد گرفت.

**نقاشی کودک ایلامی برگزیده نمایشگاه بین المللی در چک شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: اثر نقاشی کودک ایلامی در جشنواره بین المللی کشور چک برگزیده شد.

مهدی جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیتا ملکی ساکن بخش چوار شهرستان ایلام به همراه شرکت کنندگانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سایر استان های کشور موفق به دریافت دیپلم افتخار در چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا لیدیسه کشور چک شد.

**جشنواره فصلی مطبوعات ایلام تابستان امسال کلید می‌خورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از آغاز جشنواره فصلی مطبوعات استان از تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، عمران خودآموز شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ایلام افزود: این جشنواره با هدف تعامل بین فعالان مطبوعاتی استان به صورت فصلی در چند رشته محدود برگزار و نخستین دوره آن تابستان امسال خواهد بود.

۶۰۳۲/۶۱۱۹


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

100 میلیارد ریال برای گاز رسانی به روستاهای دهلران هزینه می شود