فقر غذایی در زنان باردار قزوین نیازمند اعتبارات ملی است


فقر غذایی در زنان باردار قزوین نیازمند اعتبارات ملی است

قزوین - ایرنا - حل مشکل فقر غذایی زنان باردار در مناطق حاشیه نشین استان قزوین نیازمند اعتبارات ملی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: استان قزوین قطب صنعت و کشاورزی در کشور محسوب می شود و مهاجر پذیر بودن آن سبب شده تا شاهد برخی آسیب های اجتماعی در حوزه زنان باشیم.

مریم بیدخام اضافه کرد: میزان آسیب های اجتماعی قزوین در رتبه های میانی کشور قرار دارد درحالی که در برخی حوزه ها بسیار خوب عمل کرده‌ایم اما هنوز در بیشتر موارد نیازمند اقدامات جدی هستیم.

وی به وجود ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اشاره کرد و گفت: پرداخت هایی که به این زنان اختصاص می یابد بسیار پایین است و نمی تواند آنان را توانمند کند، به همین دلیل باید به کارآفرینی آنها توجه کرد.

بیدخام همچنین گفت: سال گذشته از طرف بهزیستی و در قالب برنامه گروه های همیار به هر پنج نفر ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده شد که این موضوع و اعتبارات لازم برای افزایش اشتغالزایی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در خصوص سامانه تصمیم(سامانه کاهش طلاق) در استان پرداخت و گفت: در استان‌هایی که طلاق رتبه بابلایی داشت سامانه تصمیم با اعتبارات ملی خوبی راه اندازی شد، اما در استان ما فقط به منظور پیشگیری و با کمک اعتبارات استانی این سامانه راه اندازی شده است که نشان از دغدغه و توجه به آسیب های اجتماعی مربوط به زنان است.

بیدخام تصریح کرد: اقدامات سامانه تصمیم به کاهش ۱۳.۸ طلاق در استان منجر شده است و در شهرستان البرز که این سامانه وجود ندارد آمار طلاق رو به افزایش است.
۹۹۲۵*۶۰۱۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خبرگزاری مهر رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی است