بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد


شهردار پیشین لندن و وزیر امور خارجه سابق بریتانیا...
شهردار پیشین لندن و وزیر امور خارجه سابق بریتانیا جانشین ترزا می می‌شود.

به گزارش جام نیوز، بوریس جانسون، شخصیت پرسر و صدای حزب محافظه‌کار به عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا و جانشین ترزا می انتخاب شد.

روز گذشته رأی‌گیری از ١۶٠هزار عضو حزب محافظه‌کار به پایان رسید و نتیجۀ آن امروز رسماً اعلام شد.

بر این اساس، بوریس جانسون بر رقیب محافظه‌کار خود، جرمی هانت پیروز شد و به رهبری حزب خود، و در نتیجه به نخست‌وزیری دست یافت. در این رأی‌گیری، بوریس جانسون بیش از ٩٢ هزار رأی را صاحب شده است.

شهردار پیشین لندن ۹۲۱۵۳ و جرمی هانت ۴۶۶۵۶ رای از آرای اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا را دریافت کرد. بوریس جانسون با این حساب با ۶۶ درصد آرا رهبر حزب و نخست وزیر جدید بریتانیا شد. حزب محافظه‌کار بریتانیا ۱۵۹۳۲۰ عضو دارد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد


بوریس جانسون روز چهارشنبه برای تایید انتصابش به کاخ باکینگهام می‌رود، پس از آن راهی خیابان داونینگ خواهد شد و در برابر خانه شماره ۱۰ این خیابان که محل استقرار نخست‌وزیر است، سخنرانی می‌کند.

قرار است که روز آینده ترزا می برای آخرین بار به پرسش‌های نمایندگان مجلس پاسخ دهد و سپس به کاخ باکینگهام برود و استعفای خود را به ملکه الیزابت تقدیم کند. بنا بر رسم، جانشین خانم «می» نیز چند ساعت بعد به دیدار ملکه خواهد رفت و از سوی او مأموریت تشکیل دولت را دریافت خواهد کرد.

ترامپ دقایقی پیش در توییترش نوشت: به بوریس جانسون برای انتخابش به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا تبریک می‌گویم. او عالی خواهد بود.

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد

ایندیپندنت در مورد زندگی شخصی و زندگی سیاسی جانسون نوشت:

جانسون همواره تلاش کرده زندگی خانوادگی خود را خصوصی نگه‌دارد. اما درگیری اخیر او با دوست دخترش موجب شد، همسایگان به پلیس شکایت کنند. در نتیجه این شکایت بود که کمپین جانسون عکس‌هایی از او و شریک زندگی‌اش منتشر کرد تا نشان دهد زندگی خانوادگی نخست‌وزیر احتمالی بریتانیا دچار مشکل نیست.

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد

او از همسر دوم خود چهار فرزند دارد که همگی دهه سوم زندگی خود را سپری می‌کنند. برخی شایعه‌ها حاکی از آن است که جانسون از روابط غیر رسمی نیز فرزندانی دارد.

جانسون سابقه روزنامه‌نگاری دارد و در تایم و دیلی تلگراف قلم زده است.

جانسون در سال ۱۹۹۷، نخستین تلاش خود را برای ورود به پارلمان انجام داد. او در سال ۲۰۰۸، با کمک لینتون کراسبی، استراتژیست استرالیایی به عنوان شهردار لندن انتخاب شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته