در گذشته بی توجهی‌های فراوانی برای توسعه استان چهارمحال وبختیاری صورت گرفته است


در گذشته بی توجهی‌های فراوانی برای توسعه استان چهارمحال وبختیاری  صورت گرفته است

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : محرومیت چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف،باعث بالا بودن نرخ بیکاری، کمبود اشتغال و مشکلات اقتصادی در این استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با حضور سید حمید پورمحمدی گل سفیدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه یک هیأت بلند پایه از مسئولان ملی اظهار کرد: حضور مسئولان ملی در این جلسه می‌تواند در برطرف کردن محرومیت‌ها تاثیر گذار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در گذشته بی توجهی‌های فراوانی برای توسعه این استان صورت گرفته است.

وی گفت: تنها مدت کوتاهی به بخش کوچکی از زیرساخت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری توجه شد.

عباسی تاکید کرد: محرومیت چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف،باعث بالا بودن نرخ بیکاری، کمبود اشتغال و مشکلات اقتصادی در این استان است.

استاندار در ادامه با اشاره به اینکه عدم جذب اعتبارات در استان وجود ندارد، گفت: تمامی اعتبارات ابلاغی به استان تخصیص یافته است، به طوری که 14 میلیارد تومان پول در خزانه موجود است.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان سفر می‌کنند، بنابراین تصمیمات جلسه فوق، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی افزود: هماهنگی و همکاری مسئولان ملی برای تکمیل و بهره برداری از ۱۲ پروژه آب و خاک جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به منظور ارتقای توان اقتصادی و توسعه مناطق محروم در این استان ضرورت دارد.

عباسی تصریح کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به حذف نقاط حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان ملی باشد.

وی تاکید کرد:اتمام پروژه‌هایی از جمله فولادسفیددشت و پتروشیمی لردگان برای این استان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی یادآور شد: اختصاص اعتبار برای نوسازی ساختمان‌های اداری فرسوده، تجهیز ساختمان‌های صدا و سیما، بیمه فرش بافان ،کمک به حوزه‌های علمیه و مصلاهای نماز جمعه، تکمیل و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و اجرای طرح جامع گردشگری، تکمیل و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نوسازی مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری جزو مهمترین اولویت‌های استان و نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی است.

46

کد خبر 1283419

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشخیص زودهنگام کرونا مشکلات البرز را کاهش داد