هوای سمنان خنک می‌شود


هوای سمنان خنک می‌شود

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای این استان به طور نسبی بین 2 تا پنج درجه در 48 ساعت آینده کاهش می یابد.

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای در ۷۲ ساعت آینده در برخی نقاط افزایش ابر و در ارتفاعات و نواحی شمالی، در برخی ساعات مه آلودگی، ابرناکی و بارش های پراکنده رگباری و گاهی با رعد و برق و به ویژه در نیمه شرقی با شدت بیشتر روز جمعه چهار مرداد ۹۸ ، در مناطق جنوبی و مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: توصیه می شود با توجه به وزش باد شدید و بارش‌های رگباری تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۷ و بیشینه دمای آن ۴۰ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: نردین با کمینه ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حسینان با حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود، میامی و رضوان با ۳۷ کیلومتر بر ساعت بود.

به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق