سارگپه تیمار شده در طبیعت شیروان رها شد


بجنورد- ایرنا- مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی...
بجنورد- ایرنا- مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیروان یک بهله سارگپه را پس از تیمار و رساندن به شرایط بهبودی کامل، به دامان طبیعت بازگرداندند.

حسن پهلوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده شکاری در حالی که زخمی شده و توان پرواز نداشت، چند روز پیش توسط یکی از دوستداران محیط زیست در نزدیکی یکی از روستاهای شیروان پیدا و به محیط زیست تحویل شده بود.

وی گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی های انجام شده، مشابه این اقدامات به کرات توسط شهروندان در رابطه با حیات وحش مشاهده می شود که حاکی از ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی شهروندان و توجه و علاقه آنان به حیات وحش است.

«سارگپه» پرنده ای است با طول حداکثر ۵۰ سانتیمتر و رنگ پر و بال بسیار متنوع با راه راه عرضی روی دم و نواری به رنگ تیره کمرنگ در انتهای دم دیده می شود.

رنگ تنه این پرنده شکاری قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای تیره، نوک شاهپرها قهوه ای تیره تا سیاه و سر، دارای گردنی کوتاه و پروازی سنگین و کند است و گاهی نیز در جا بال زنی می کند.

این پرنده که در زمره پرندگان حمایت شده سازمان محیط زیست است همچون سایر پرندگان همخانواده خود اغلب از موش های صحرایی، خرگوش و پرندگان با جثه کوچک تغذیه می کند و نقش مهمی در تنظیم جمعیت حیوانات صحرایی دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید