دولت پاکستان تعطیلات عیدقربان را چهار روز اعلام کرد


دولت پاکستان تعطیلات عیدقربان را چهار روز اعلام کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزارت کشور پاکستان با انتشار اطلاعیه ای تعطیلات عید سعید قربان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ و رسمی مسلمانان در این کشور را چهار روز اعلام کرد.

بر این اساس تعطیلات عید قربان در پاکستان از روز دوشنبه ۱۲ لغایت ۱۵ اوت ۲۰۱۹ (۲۱ تا ۲۴ مرداد) به مدت چهار روز اعلام شد.
وزارت کشور پاکستان با توجه به اینکه کارمندان دولتی چند روز قبل و بعد از روزهای تعطیل رسمی اعیاد به تعطلات طولانی می روند و برای جلوگیری از توقف کارهای اداری، اعلام کرد: با اتمام تعطیلات عید قربان، علاوه بر اینکه فعالیت رسمی دفاتر دولتی از روز جمعه آغاز می شود بلکه روز شنبه (۱۷ اوت) نیز روز کاری اعلام شده و تمام دفاتر دولتی باز خواهد بود.
مسلمانان پاکستانی از روزهای شنبه و یکشنبه (پیش از شروع تعطیلات رسمی) که در پاکستان جزو تعطیلات عمومی است، تعطیلات وعید خود را به مدت ۶ روز آغاز می کنند.
به مناسبت عید سعید قربان که به عنوان عید بزرگ در پاکستان معروف است، نماز عید در این کشور برگزار و از هم اکنون در نقاط مختلف این کشور تابلوهای برگزاری نماز عید در مساجد و اماکن مذهبی نصب شده است.
در شهرهای مختلف پاکستان مسلمانان با آذین بندی مساجد، اماکن مذهبی و عمومی، خیابانها، مدارس، دانشگاه ها و پارک ها و خرید عید به استقبال عید سعید قربان می روند.
مردم پاکستان به همین مناسبت برای خرید لوازم موردنیاز خود اعم از لباس، مایحتاج عمومی، شیرینی و لوازم برگزاری مراسم عید در بازارها رفت و آمد داشته و فروشندگان نیز به همین مناسبت تخفیف های ویژه ای برای خریداران در نظر گرفته اند.
بازارهای بزرگ دام و احشام به منظور خرید و قربانی کردن گوسفند، گاو و شتر به فراخور توان خرید مردم در شهرهای مختلف پاکستان دایر شده و فروشندگان با تزیین حیوانات قربانی، آنان را در معرض دید خریداران قرار می دهند.
عید سعید قربان و عید فطر دو عید بزرگ مسلمانان پاکستانی است که دولت با اعلام تعطیلی چند روزه، زمینه دید و بازدید، سفر و شادی مردم این کشور را فراهم می سازد.
در ایام تعطیلات عید قربان تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف و مهم پاکستان افزایش پیدا می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هاآرتص: نتانیاهو نمی‌خواهد به عربستان امتیاز بدهد