شیوه‌های جدید حضور در بازار افغانستان شناسایی شود


شیوه‌های جدید حضور در بازار افغانستان شناسایی شود

بیرجند - ایرنا - مسئول تجاری ایران و افغانستان در سازمان توسعه تجارت گفت: برای ماندگاری و سپس توسعه صادرات و تجارت باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی تغییر شیوه داد و روش‌های جدید حضور در بازار افغانستان را شناسایی و عارضه‌یابی کرد.

محمدمهدی جوانمرد قصاب عصر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی افزود: بخش خصوصی و دولتی مکمل همدیگر هستند چراکه تمامی بخش‌های توسعه تجارت به هم تنیده شده است.
وی بیان کرد: باید بازار افغانستان مجدد رصد شود و از ظرفیت‌های این کشور همسایه نهایت استفاده را ببریم.
رایزن منتخب بازرگانی ایران در افغانستان اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان مرزی خراسان جنوبی نیز نباید سکوت کنند بلکه برای توسعه صادرات و تبادل با کشور همسایه باید پیشنهاد، راهکار و راه‌ حل ارایه دهند.
وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت افغان‌ها برای صادرات مجدد برخی گروه‌های کالایی بسیار مهم است و باید برای این مهم پیگیری‌های لازم انجام شود.
جوانمرد قصاب بر استفاده از ظرفیت‌های استان به خصوص مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: همچنین در استان زمینه‌های خوبی وجود دارد که می‌توان آن را گسترش داد.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش گمرکات رسمی در استان خراسان جنوبی هستیم گفت: اگر قرار است تجارت اتفاق بیفتد بایستی زمینه‌های زیرساختی در استان فراهم شود.
مشاور سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برای بازگشایی گمرک رسمی یزدان در حال پیگیری هستیم که در صورت موافقت دولت افغانستان به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: امروز رئیس گمرکات افغانستان از مرز یزدان بازدید کرد و موضوع بازگشایی گمرک رسمی به شدت در حال پیگیری است و دو طرف خواهان بازگشایی مرز هستند ما نیز به صورت رسمی اعلام کرده‌ایم خواهان بازگشایی گمرک یزدان هستیم.
جوانمرد قصاب اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات رئیس جمهوری افغانستان تا حدودی فعالیت‌های اقتصادی محدود شده است.
وی با بیان اینکه بحث صادرات محصولات تولیدی استان خراسان جنوبی مدنظر ماست عنوان کرد: برای شکوفایی توسعه تجارت این استان در افغانستان از راهکارهای پیشنهادی شما استقبال می‌کنیم.
مسئول تجاری ایران و افغانستان در سازمان توسعه تجارت یادآور شد: بهترین راهکار برای استان ایجاد گذر محلی و صدور ویزا در مرز است که اگر این مهم فراهم شود شاهد تحولاتی در استان خواهیم بود.
راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی خراسان جنوبی در افغانستان، حمایت از پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی، تسهیل واردات محصولات کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صادرات به افغانستان، برگزاری نمایشگاه ایران در مزار شریف با محوریت خراسان جنوبی از جمله راهکارها و استراتژی‌هایی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.
7557* 6054


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...