پیر‌ترین پروژه عمرانی کشور چه زمانی به مقصد می‌رسد؟


پیر‌ترین پروژه عمرانی کشور چه زمانی به مقصد می‌رسد؟

چشمان منتظر مردم و حتی مقامات کشوری برای افتتاح پیرترین پروژه راهی در کشور (آزاد راه تهران_شمال) این سوال را مطرح می‌کند که بالاخره دلیل این همه تعلل در افتتاح این پروژه چیست؟

اتاق خبر 24:

سال ۵۳ طرحی با نام آزاد راه تهران _ شمال به میان آمد که فقط در حد حرف و نقش چند مهندس باقی ماند و آن چنان جدی و با قابلیت اجرایی نبود .

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاز عملیاتی شدن این پروژه جامه تحقق بر تن کرد و کلنگ ساخت آن بر زمین خورد. ابتدای کار این طرح برای آغاز به کار به مزایده گذاشته شد و پس از پایان مزایده وزارت راه شهرسازی که در آن زمان با نام وزارت راه و ترابری معروف بود، برنده این مناقصه شد.

البته در این بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری نیز یکی دیگر از برندگان رسمی این مناقصه بود که به همکاری وزارت راه و ترابری ملزم شد.

مسیر آزادراه تهران _ شمال در چهار فاز از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه ۷۶ متری شهید همت و بزرگراه آزادگان آغاز و در مسیر دره کَن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان آرام آرام از منطقه کوهستانی توچال عبور می‌کند و سپس با تونل بلند تالون به طول ۴ هزار و ۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع می‌کند.

حال منطقه یا فاز اول این آزاد راه به مرحله بهره برداری نزدیک می‌شود و مسئولان یکی پس از دیگری برای بازدید از فاز یک آزادراه به این مکان می‌آیند. طول فاز یک آزادراه تهران-شمال حدود ۳۲ کیلومتر است که با راه اندازی آن تقریبا معادل ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران شمال کاسته می‌شود و از آن طرف هم در بُعد زمانی مسافران کاهش ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای را تجربه خواهند کرد.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تردد از شمال به جنوب جاده چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است