همکاری مرکز تخصصی نماز و آستان حضرت معصومه(س) برای ترویج فرهنگ اقامه نماز


همکاری مرکز تخصصی نماز و آستان حضرت معصومه(س) برای ترویج فرهنگ اقامه نماز

بنابر تفاهم تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و رئیس مرکز تخصصی نماز، ظرفیت‌های دو مجموعه در زمینه‌هایی همچون برگزاری دوره آموزشی «خانه مطهر» و ترویج فرهنگ اقامه نماز برای زوج‌های جوان به کار گرفته می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام «احمدی»، تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (ع) و حجت الاسلام« آیتی»، رئیس مرکز تخصصی نماز انجام شد، ظرفیت های دو مجموعه در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه برنامه هایی چون برگزاری دوره کوتاه مدت معارف نماز برای روحانیون و مبلغان پاسخ گو، برگزاری دوره کوتاه مدت برای اردوها و کاروان های مشرف شده به حرم حضرت معصومه (س) در دستور کار قرار گرفت.

پرداختن به موضوع نماز در برنامه های گفت وگو محور حضرت معصومه (س)، برگزاری دوره آموزشی «خانه مطهر» (شیوه های دعوت به نماز) برای کارکنان و خادمان حرم حضرت معصومه (س) و خانواده های آنها، اجرای مسابقات نماز خصوصا مسابقات کتابخوانی و ضبط محتواهای نمازی به زبان های مختلف با همکاری دو مجموعه، از مهم ترین مصوبات مطروحه در این تفاهم نامه است.

همچنین، در این تفاهم نامه به اهمیت تشکیل حلقه های معرفتی نمازی، برقراری اجرای نمایشگاه مفهومی با محورهای معاونت فرهنگی حرم حضرت معصومه و کارشناسی استادان مرکز تخصصی نماز و نیز استفاده از جملات نمازی اعم از آیات، روایات و سخن بزرگان در بنرها و تابلوهای فضاسازی حرم حضرت معصومه (س) اشاره شده است.

در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز برای زوج های جوان، استفاده از ظرفیت اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) و برگزاری دوره کوتاه مدت نماز برای تازه داماد و عروس ها، از دیگر همکاری های این دو نهاد است.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر اعلام شد