اوایل سال جاری بود که برام شات مدیرعامل آئودی دربارهی آیندهی سوپرکار R8 سخنانی را بر زبان آورد.
او در خلال جلسهی سالانه ی این خودروساز پرسیده بود که آیا ما به جانشین این خودرو با پیشرانهای درونسوز احتیاج داریم؟ آیا این موضوع با استراتژی ما همخوانی دارد؟ شات به پاسخ این سوالات اشارهای نداشته اما به نظر میرسد آئودی برنامههای خود برای جانشین R8 را به پیش می برد.
مجلهی خودرو گزارش داده که این خودروساز آلمانی با ریماک جهت همکاری احتمالی در تولید خودروی الکتریکی پرفورمنس که جانشین R8 خواهد بود صحبت کرده است. جزئیات چندانی به بیرون درز نکرده اما این خودرو ظاهرا با نام RS e-tron شناخته شده و در سال 2023 یا 2024 عرضه خواهد شد.
خودروی موردبحث ظاهرا توسط آئودی ساخته خواهد شد اما بخش اعظم فرایند توسعهای آن توسط ریماک انجام خواهد گرفت. این کمپانی نه تنها نقش مهمی در توسعهی جانشین R8 ایفا خواهد کرد بلکه قوای محرکهی آن را نیز پشتیبانی خواهد نمود.
خب صحبت از قوای محرکه شد و باید گفت احتمالا محصول جدید آئودی از چهار پیشرانهی الکتریکی با قدرت حدود 937 اسبی استفاده خواهد کرد. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیهای میشود.
از دیگر مشخصات احتمالی این خودرو میتوان به مجموعه باتری حالت جامد 95 کیلووات ساعتی با سیستم شارژ بیسیم اشاره کرد. این باتری ها توانایی شارژ سریع را داشته و برد 483 کیلومتری ایجاد میکنند.
همچنین خودروی دو نفره ی آئودی از شاسی مونوکوک آلومینیومی و آئرودینامیک فعال سود خواهد برد. این ویژگیها کاملا احساسبرانگیز بوده و گفته میشود قیمت خودرو کمتر از 200 هزار یورو خواهد بود.
البته هنوز چیزی بهصورت رسمی تایید نشده است. برام شات قبلا علاقهی خود برای استفاده از حداکثر منابع جهت تولید پروژه های کلیدی را اظهار داشته و از کمپانی بخاطر درگیر بودن در چندین پروژه در سالیان پیش انتقاد کرده است.
سوپرکار الکتریکی و پرفورمنس یک پروژهی کلیدی برای آئودی نیست اما R8 یک خودروی الهامبخش برای ارباب حلقهها بوده است. با این وجود خودروی قبلی R8 e-tron به شکست انجامید چراکه کمتر از 100 دستگاه از آن به فروش رفت.