تشکیل شورای تحول در کلانتری و پاسگاه ها برای رسیدن به استانداردهای جهانی


تشکیل شورای تحول در کلانتری و پاسگاه ها برای رسیدن به استانداردهای جهانی

تهران- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: عملکرد پلیس باید حرفه ای و نزدیک به استانداردهای جهانی باشد که برای رسیدن به این موضوع شورای تحول در کلانتری و پاسگاه ها را تشکیل داده ایم.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در جریان بازدید از مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا با تاکید بر اینکه بنده در تلاش هستم مهارت و توانمندی را در حوزه کارکنان کلانتری و پاسگاه ها ارتقاء دهم، عنوان کرد: شما خبرنگاران به عنوان واسطه بین مردم و پلیس هستید و می توانید مطالبات آنها را برای ما بازگو کنید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به دوربین البسه پلیس نیز اشاره کرد و ادامه داد: بنا بود ۴۰ هزار دوربین البسه تهیه کنیم اما هنوز به عدد مورد نظر نرسیده ایم. با قاطعیت اعلام می کنم البسه های دوربین دار نقش نظارتی دارد و گامی در راستای استاندارد سازی رفتار کارکنان است و البته در شیوه رفتار مردم با پلیس نیز موثر است چراکه همه چیز ثبت و ضبط می شود و از طرفی به عنوان یک سند محکمی نزد محاکم قضائی است.

اخبار سایت پلیس اثربخش است

سردار شرفی که به مناسبت روز خبرنگار در مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا حضور یافته بود با بیان اینکه خبرنگاران سایت پلیس، پویا و فعالیت های مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا اثر بخش است، گفت: معاونت اجتماعی صرف یک ساختار نیست بلکه رویکرد است، قبل از اینکه این معاونت شکل بگیرد تفکر پلیس، سلبی بود و هیچگاه در رابطه با ظرفیت های اجتماعی، آگاهی های عمومی و همچنین در رابطه با خود عرضهگری به جامعه، برنامه ای نداشت و فاقد سیاست بود.

وی ادامه داد: پلیس به معنای واقعی باید رویکرد ایجابی خود را تقویت و در معاونت اجتماعی ناجا متمرکز کند؛ یکی از رموز موفقیت یا مولفه های افزایش اعتبار اجتماعی پلیس، بحث قدرت اقناع‌گری و اطلاع رسانی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: اکنون در شرایط فعلی، پلیس در حوزه سیاست های اقناع‌گری، اجتماعی و اطلاع رسانی به موقع و درست و در مقایسه با دیگر سازمان ها و نهاد های اجرایی، پیشگام است که از این جهت خوشحالیم.

سردار شرفی تاکید کرد: یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش اعتبار و منزلت سازمانی بحث خودعرضه گری است؛ اگر هرسازمانی بتواند قابلیت و ظرفیت خود را با استفاده از تکنیک و روش‌های معتبر تبلیغاتی عرضه و در اختیار عموم جامعه قرار دهد از منزلت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم، تکنولوژِی به‌روز است که بحمداله مرکز اطلاع رسانی از بهترین ابزار برخوردار است البته کاستی هایی هم وجود دارد اما با همین اندازه بهترین راندمان را ارائه می دهد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد: خوشبختانه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از قابلیتی برخوردار است که اطلس مختلف حوزه ماموریتی را احصاء کرده و تابلویی را ارائه داده و اعلام کند که وضعیت پلیس در افکار عمومی در کجا قرار دارد.

حضور مددکاران در کلانتری ها کار بسیار ارزشمندی است

سردار شرفی گفت: افراد به دلایلی درون جامعه آسیب می بینند که مرکز مشاوره قطعا به آنها یاری می رساند؛ مددکاران ما نیز تا کلانتری ها نفوذ دارند و این بسیار کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: امروز نیروی انتظامی صاحب این اندیشه است که با مردم و در کنار آنها، از ظرفیت های مردمی در راستای انتظام‌ بخشی جامعه و تامین امنیت جامعه، استفاده بهینه کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص ماموریت های پلیس پیشگیری و اقدامات انجام شده توسط این پلیس، گفت: اساسا ساختار این پلیس با رویکرد ایجابی است و بنا نیست کار سلبی و سخت انجام دهد حتی در بخش پیشگیری انتظامی با رویکرد ایجابی فعالیت می کند تا ظاهری را در جامعه از نماد پلیس به عنوان گشت ایجاد کنیم که با حضور ما نظم درون جامعه حاکم شود بدون اینکه هزینه ای را به جامعه وارد و یا تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: برای این کار ما به نیروی انسانی حرفه ای، آموزش دیده و با مهارت های مختلف نیاز داریم زیرا اولین کسی که در تمامی شئون با مردم در ارتباط است همان لایه های پایینی حوزه پیشگیری (کلانتری و پاسگاه و گشت های انتظامی) است.

سردار شرفی تاکید کرد: بنابراین اگر در آن بخش، نفرات توانمند شوند و از قابلیت های کلامی، ارتباطی و تعاملی مطلوبی برخوردار باشند، ۸۰ درصد ماموریت ها بدون نقص انجام می شود، این در حالی است که اگر فاقد این ظرفیت ها و قابلیت ها باشیم دچار مشکل خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی