22 حوزه آبخیز البرز کنترل سیلاب می‌شود


22 حوزه آبخیز البرز کنترل سیلاب می‌شود

تهران-ایرنا- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای سال جاری در 22 حوزه آبخیز استان البرز، عملیات مختلف آبخیزداری و عموما مکانیکی با اولویت کنترل سیلاب و فرسایش در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

به گزارش سازمان جنگل ها،«خلیل آقایی» در دیدار با استاندار البرز اظهار داشت: در تفاهم‌نامه استانداری البرز و سازمان جنگل‌ها و مراتع برای اختصاص بودجه مناسب جهت انجام عملیات آبخیزداری در سال ۹۸ این استان برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش مردم در تصمیم‌گیری و اجرای پروژه‌های منابع‌طبیعی و اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری از جمله کپه‌کاری، بذرپاشی و نهالکاری افزود: هیچ راهی بهتر و اثربخش‌تر از مشارکت‌دهی خود مردم در اجرای این وظایف وجود ندارد و مردم خودشان بهترین مجری و ناظر هستند و باید در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرای پروژه‌ها حضور قوی داشته باشند.

آقایی به آماده‌سازی بستر مشارکت مردمی در حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و از بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به عنوان تبلور مشارکت دهی مردم در مدیریت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی نام برد.

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان به پروژه های منابع طبیعی

استاندار البرز هم در این دیدار اظهار داشت: فعالان حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی با عشق پایدار به طبیعت به وظایف خود عمل می‌کنند و شغلی حساس دارند.

عزیز الله شهبازی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ استانداری البرز با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی البرز اختصاص یافته است و امیدوارم با توجه به اهمیت موضوع، این اعتبارات افزایش یابد.

استاندار البرز گفت: مردم مناطق مختلف استان از اجرای عملیات آبخیزداری در سال گذشته رضایت دارند و با توجه به اثربخشی این پروژه‌ها خواستار افزایش اعتبارات این بخش و گسترش اجرای آنها در سال جاری هستند.

وی مدیریت صحیح در حوزه مرتعداری و انجام دقیق پروژه‌های آبخیزداری البرز را در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سیل و سیلاب‌های فصلی بسیار موثر دانست و گفت: علیرغم اینکه استان البرز در فروردین ماه امسال، رتبه چهارم کشوری را از نظر حجم بارش‌ها داشت ولی بخاطر اجرای خوب و مناسب عملیات آبخیزداری و کنترل سیلاب و پیشگیری از وقوع آن، هیچ گونه خسارتی را شاهد نبودیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش