جشنواره نمایش هنرهای رزمی در مهاباد برگزار شد


جشنواره نمایش هنرهای رزمی در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- جشنواره نمایش هنرهای رزمی به مناسبت روز جهانی «ووشو، کونگ فو» در سالن 2 هزار نفری مهاباد برگزار شد.

رییس هیات ووشو مهاباد دوشنبه شب در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار این شهرستان در بخش‌های مختلف رشته ووشو و با هدف معرفی و گسترش این ورزش برگزار شده است.

ناصر پردل ادامه داد: در این نمایش ورزشکاران در بخش‌های تالو، ساندا، فنون درگیری، شکستن اجسام و حرکات آکروباتیک به صورت گروهی و فردی هنر خود را ارایه دادند.

وی ضمن قدردانی از باشگاه‌های فعال حاضر در این مراسم بیان کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ ووشوکار در ۱۵ باشگاه فرهنگی ورزشی در این رشته فعال هستند.

وی افزود: مزایای پرداختن به سبک‌های مختلف ووشو - کونگ‌فو موجب تقویت و پرورش روحیه‌ی ورزشکاری، ارتقای سلامت، افزایش اعتمادبه‌نفس، پرورش روحیه‌ همکاری، و شرکت در تبادل‌های فرهنگی می‌شود.

وی تاکید کرد: فدراسیون جهانی ووشو به طور ویژه در تلاش برای ثبت روز جهانی ووشو -کونگ‌فو و ارتقای سطح آگاهی جهانی نسبت به تمامی سبک‌های سنتی و حرفه‌ای این رشته است تا زمینه ورود آن به المپیک فراهم شود.

پردل اضافه کرد: هیات ووشو مهاباد در سال گذشته عملکرد درخشانی در رده‌های مختلف سنی داشت و بر این اساس با ۳۰۵ امتیاز به عنوان هیات برتر ووشو سال ۱۳۹۷ استان شناخته شد.

دهم «اوت» معادل ۲۰ مردادماه از سوی فدراسیون جهانی ووشو به نام روز جهانی ووشو - کونگ‌فو نام‌گذاری شده است.

رشته ووشو در مهاباد یکی از رشته‌های رزمی پرطرفدار محسوب می‌شود؛ هم‌اکنون ۴۳ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف و ۷۰ باشگاه خصوصی و ۱۵ باشگاه دولتی در مهاباد فعال است.

در مهاباد ۱۰ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی هستند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقوع سیلاب در شهر دیزج خوی