پاکستان پرونده کشمیر را به شورای حقوق بشر سازمان ملل می برد


پاکستان پرونده کشمیر را به شورای حقوق بشر سازمان ملل می برد

تهران- ایرنا- محمد فیصل ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، امروز(چهارشنبه) گفت، اسلام آباد درنظر دارد مساله کشمیر را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کند. رسانه های این کشور دیروز هم گزارش داده بودند که اسلام آباد بحران کشمیر را در دادگاه لاهه مطرح خواهد کرد.

به گزارش تلویزیون "جیو"، فیصل در جمع اعضای کمیته مقاومت مجلس سنای پاکستان گفت، شورای امنیت سازمان ملل در پاسخ به نامه ۱۳ اوت "شاه محمود قریشی"، وزیر خارجه، خواستار تشکیل جلسه ای درباره کشمیر شد.

فیصل افزود، هند تلاش می کرد این جلسه برگزار نشود. موضع هند این بود که مساله کشمیر، موضوعی داخلی است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، حدود یک میلیون نفر در دره کشمیر در حبس خانگی هستند و این منطقه در ۱۶ روز گذشته شاهد منع آمد و شد بود. ترس ما از این است که این وضعیت به پولوامای ۲ تبدیل شود.

فیصل تصریح کرد، ارتش پاکستان آماده است و ما تصمیم داریم این مساله(کشمیر) را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کنیم.

رسانه های پاکستان روز سه شنبه نیز گزارش دادند که این کشور در اعتراض به وضعیت بحرانی کشمیر به دادگاه لاهه مراجعه خواهد کرد.پس از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای بررسی اوضاع کشمیر، اکنون دولت اسلام آباد تصمیم گرفته تا از هند به دادگاه بین المللی عدالت در لاهه شکایت کند.

'شاه محمود قریشی' وزیر امور خارجه پاکستان آنچه را که وی اعتراض به نقض حقوق بشر در کشمیر خواند، سبب نگرانی شدید این کشور دانست و گفت: اسلام آباد به طور اصولی تصمیم گرفته که از هند به دادگاه لاهه شکایت کند.

گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان در فوریه سال جاری میلادی به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر حمله کردند و دستکم چهل نفر آنها را کشتند. این حمله به بمباران پایگاه این گروه در بالاکوت پاکستان از سوی جنگنده های هندی و به اسارت درآمدن یک خلبان هندی شد. پاکستان به نشانه حسن نیت این خلبان را به هند بازگرداند اما، تنش ناشی از این حادثه، دو کشور را تا آستانه جنگی تمام عیار پیش برده بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موج گرما بیش از 50 قربانی گرفت