15 عنوان برنامه هفته دولت روی آنتن شبکه خاوران می‌رود


15 عنوان برنامه هفته دولت روی آنتن شبکه خاوران می‌رود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: 15 عنوان برنامه ویژه هفته دولت در حوزه‌های مختلف صدا و سیما و خبر شبکه خاوران تولید و پخش می‌شود.

علیرضا آینه‌ دار روز شنبه در نشست خبری افزود: این برنامه‌ها شامل هفت عنوان برنامه در حوزه سیما، هفت عنوان برنامه در حوزه صدا و یک عنوان برنامه در حوزه خبر است.

وی گفت: رسانه به عنوان حامی همه دولت‌ها همیشه به عنوان دستگاهی است که خدماتی را که انجام می‌شود به سمع و نظر مردم می رساند و امسال هم در هفته دولت به همه بخش‌های صدا، سیما و خبر این ماموریت را داده‌ایم که به شکل ویژه خدمات دولت به مردم را پوشش کامل دهند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه سیما ۲ برنامه گفتمان هفته را داریم که یکی با حضور استاندار خراسان جنوبی است و ۶ برنامه بازتاب را در بخش سیما داریم که خدمات دولت را در استان منعکس می‌کند و برنامه مشترکی با عنوان آینه در صدا تولید شده و در سیما تکرار می‌شود که هر روز صبح در رادیو به شکل زنده پخش می‌شود و روز بعد ساعت هشت صبح در سیما تکرار آن را پخش می‌کنیم.

وی یادآور شد: برنامه های صبحانه در سیما، شب‌های زعفرانی، رویداد ورزشی و غیره نیز به شکل تخصصی به اقدامات دولت در هفته دولت می‌پردازند.

آینه دار گفت: همچنین در بخش صدا برنامه آینه تلاش، میز خدمت و میز خبر و برنامه گفت و گوی ویژه خبری در حوزه خبر در هفته دولت پخش می‌شود.

وی افزود: همه پروژه ها و برنامه‌هایی که در استان خراسان جنوبی توسط استاندار، معاونان استاندار و فرمانداران و مدیران استان افتتاح شود توسط صدا و سیمای استان پوشش داده می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: چند ایستگاه دیجیتال نیز هفته دولت امسال توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها که هفته گذشته در خراسان شمالی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این رویداد از حیث آثار شرکت کننده بزرگ‌ترین جشنواره هنری و رسانه‌ای محسوب می‌شود و امسال در ۶ حوزه تخصصی سیما، صدا، شعر و موسیقی، پژوهش، خبر و فضای مجازی تولیدات مراکز که از سال قبل تا امسال تولید شده بود، ارزیابی و ارائه نتیجه شد.

آینه دار گفت: جشنواره یادشده فرصتی برای پایش استعدادهای بومی و محلی، هنری و رسانه‌ای مراکز و فرصت مغتنمی است.

وی بیان کرد: صدا و سیمای خراسان جنوبی در جشنواره بیست و دوم ۲۰ دیپلم افتخار و لوح تقدیر را از آن خود کرد و سه تندیس ویژه چشنواره هم از آن مرکز خراسان جنوبی شد که افتخاری برای جامعه هنری و مردم استان است.

وی افزود: ۶ مرکز بین ۳۳ مرکز صدا و سیما به عنوان مراکز برتر شناخته شدند که خراسان جنوبی یکی از این مراکز برتر کشور بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: همکاران صدا و سیمای استان در همه بخش‌های سیما، رادیو، خبر، فضای مجازی، انیمیشن و شعر و موسیقی حائز رتبه شدند و در حوزه فضای مجازی، مهمترین جایزه بخش خلاقیت و نوآوری به خراسان جنوبی تعلق گرفت.

وی اظهار داشت: در بخش پژوهش هم بیشترین جوایز با چهار جایزه به مرکز خراسان جنوبی داده و این مرکز به عنوان مرکز برتر میان ۳۳ مرکز در حوزه پژوهش معرفی شد.

وی گفت: این موفقیت تنها متعلق به صدا و سیمای خراسان جنوبی نیست بلکه موفقیت جامعه رسانه ای، فرهنگی و هنری استان است که استعدادهای بومی و محلی، هنری و رسانه ای استان را در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به نمایش گذاشتند.

آینه دار افزود: تا پایان شهریور کار تولید دو تله فیلم فاخر در استان شروع می‌شود اما برنامه ما تولید چهار تله فیلم در سال ۹۸ است.

وی گفت: تله فیلم یاور با موضوع شتر و ظرفیت های آن در مرحله پیش تولید است و تله فیلم بوی خوش زعفران هم در مرحله تولید قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار رداشت: تولید این آثار فاخر، فرصت خوبی است تا استان و قابلیت‌های آن را در قاب شبکه های سراسری و ملی، بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

وی افزود: در حوزه پویانمایی سه مجموعه مرحله ابتدایی تولید را گذرانده و در حوزه مستند هم با اولویت های استان، برنامه هایی فاخر مصوب شده است.

وی به آخرین وضعیت پوشش شبکه های دیجیتال در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پوشش دیجیتال در استان ۸۸.۹ درصد است که حدود ۶ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

آینه دار گفت: با وجود این از ابتدای امسال کار جهادی خوبی با مشارکت استانداری در افتتاح فرستنده های دیجیتال انجام و ۲۱ فرستنده دیجیتال به صورت آزمایشی در هفت شهرستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین پوشش دیجیتال در استان مربوط به شهرستان طبس و کمترین پوشش در شهرستان درمیان است افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال، پوشش دیجیتال را در خراسان جنوبی به ۹۰ درصد افزایش دهیم.

۷۵۵۹*۳۰۲۸


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیرساخت های لازم برای پیاده روی اربعین فراهم شود