بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!


رسانه کلیک – هیدئو کوجیما به تازگی در جریان گفت و گویی با وب سایت «فور...
رسانه کلیک – هیدئو کوجیما به تازگی در جریان گفت و گویی با وب سایت «فور پلیرز»، اعلام کرد که بخش داستانی نقش بسیار مهمی را در بازی Death Stranding ایفا می کند. بدون تردید، هیدئو کوجیما یکی از بهترین و خلاق ترین بازی سازان دنیا برشمرده می شود که تاکنون آثار ارزشمند و پرطرفدار […] نوشته بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است! اولین بار در...

رسانه کلیک – هیدئو کوجیما به تازگی در جریان گفت و گویی با وب سایت «فور پلیرز»، اعلام کرد که بخش داستانی نقش بسیار مهمی را در بازی Death Stranding ایفا می کند.

بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!

بدون تردید، هیدئو کوجیما یکی از بهترین و خلاق ترین بازی سازان دنیا برشمرده می شود که تاکنون آثار ارزشمند و پرطرفدار زیادی همچون مجموعه «متال گیر» خلق کرده و هر یک با روایت داستان های عمیق و فلسفی، بازیکنان بی شماری را مجذوب خود کرده است. با این حال، آخرین نسخه این سری به نام Metal Gear Solid V در زمینه داستان آن طور که باید و شاید عملکرد موفقی نداشت و برخی از طرفداران دو آتیشه خود را ناامید کرد.

به دنبال این نارضایتی ها، کوجیما تغییر رویکرد ساخت بازی و خلق دنیای آن به صورت «جهان باز» را علت اصلی این موضوع می داند. حال که زمان چندان زیادی به عرضه ساخته جدید کوجیما یعنی Death Stranding باقی نمانده، شماری از بازیکنان از روایت داستان ضعیف این اثر نگران هستند؛ چرا که دنیای این اثر نیز به صورت جهان باز طراحی شده و ممکن است بخش داستانی نقش مهمی در بازی نداشته باشد. با این وجود، هیدئو کوجیما طی مصاحبه اخیر خود با وب سایت 4Players ادعا کرد که این بار خبری از تکرار اتفاق های گذشته نیست و دث استرندینگ روی داستان تمرکز کرده است!

هیدئو کوجیما در این زمینه توضیح می دهد:

پس از اینکه یک بازی اکشن جهان باز خلق کنید، هرگز نمی توانید به توسعه دیگر سبک ها بپردازید. از نظر من، دلیل این موضوع به جنبه های تعاملی آن بازمی گردد. در این میان، هرچند که روش های مختلفی مشابه روایت داستان خطی برای ساخت دیگر آثار ویدیویی وجود دارد، اما من بعد از تجربه توسعه یک جهان فوق العاده عظیم، نمی توانم به آن ها بازگردم.

افزون بر این، تکنولوژی و بحث فناروی نیز مشکل دیگری را به میان می آورد. از لحاظ فنی، توسعه یک بازی جهان باز بسیار مشکل است. گیمرها در چنین عناوین ویدیویی نهایت آزادی عمل را دارند و بدیهی است که شما نمی توانید کارها و فعالیت های آن ها را پیش بینی کنید. در طرف دیگر، روایت یک داستان درگیرکننده چالش دیگر و صدالبته بزرگی را برای یک بازی ساز به ارمغان می آورد که هر از چند گاهی، منجر به سردرگمی بازیکنان در یک دنیای وسیع می شود.

بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!

بازی Death Stranding روی داستان تمرکز کرده است!

در ادامه، هیدئو کوجیما خاطرنشان کرد که همواره بخش داستانی نقش کم رنگ تری را در بازی های جهان باز ایفا می کند و اثر Metal Gear Solid V نیز از این قاعده مستثنی نبود. معضلی که حتی گروهی از هواداران پر و پا قرص کوجیما نسبت به داستان ضعیف اثر مذکور ابراز نارضایتی کردند و چندان باب میل گیمرها نبود. با این حال، هیدئو کوجیما بر این باور است که دیگر چنین اتفاق هایی در ساخته های بعدی او رخ نمی دهد و بازی Death Stranding در حالی که یک اثر جهان باز به شمار می رود، داستان فوق العاده عمیقی را روایت خواهد کرد.

هیدئو کوجیما در این باره می گوید:

بر این اساس، من در Metal Gear Solid V به سراغ شروع خطی بازی رفتم و این موضوع را امتحان کردم. نکته قابل توجه این است به محض اینکه این اثر رنگ و بوی یک بازی جهان باز به خود گرفت، بخش داستانی نقش کمتری را در مکانیزم ها و المان های این عنوان ایفا کرد. در پی این موضوع، با وجود اینکه این اقدام کاملا به صورت آگاهانه صورت گرفته بود، اما موج نارضایتی شماری از هواداران به راه آمد.

با همه این ها، این بار خبری از تحقق این موارد در بازی Death Stranding نیست! این عنوان یک اثر جهان باز بوده که ما قصد نداریم داستان نقش کمتری را نسبت به سایر جنبه ها و مکانیزم های بازی ایفا کند. این را می توان بزرگترین چالش ما در طول روند ساخت بازی دث استرندینگ دانست. بدین ترتیب، هواداران من هرگز از این موضوع ناامید نخواهند شد.

بازی Death Stranding در تاریخ 17 آبان امسال (هشتم نوامبر) توسط شرکت سرگرمی های تعاملی سونی روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود. البته، بد نیست بدانید که چندی پیش این اثر از لیست آثار انحصاری پلی استیشن خارج شد و شواهد امر گویای این موضوع است که دث استرندینگ با کمی تاخیر در دسترس کاربران پلتفرم رایانه شخصی نیز قرار گیرد. هرچند این موضوع هنوز توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده است.

Source: GamingBolt
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته