تلاش نمایندگان انگلیس برای به تاخیر انداختن برکسیت


تلاش نمایندگان انگلیس برای به تاخیر انداختن برکسیت

احزاب مخالف دولت انگلیس در تلاش برای تصویب قانونی هستند که در آن بوریس جانسون مجبور شود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیندازد.

تلاش نمایندگان انگلیس برای به تاخیر انداختن برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احزاب مخالف دولت انگلیس اعلام کردند تلاش خواهند کرد تا قانونی را به تصویب برسانند که طی آن بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مجبور شود تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیندازد تا از احتمال ایجاد هرج و مرج به دلیل عدم دستیابی به توافق تا پایان اکتبر جلوگیری شود.

ترتیبات پشتیبان درباره مرز با ایرلند نقطه اختلاف انگلیس واتحادیه اروپا است و جانسون روز سه‌شنبه به «جان کلود یانکر» رئیس کمیسیون اروپا گفته است که بدون حذف ترتیبات پشتیبان، هیچگونه چشم اندازی برای رسیدن به توافق وجود نخواهد داشت.

هفته آینده تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس به پایان خواهد رسید و نمایندگان انگلیسی خود را برای مبارزه با جانسون که اعلام کرده انگلیس را در پایان اکتبر (۹ آبان) چه با توافق و چه بی توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، آماده می‌کنند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس روز سه‌شنبه گفت‌وگو‌هایی با احزاب مخالف برگزار کرد و به این توافق رسیدند تا قانونی به تصویب برسد تا طی آن دولت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تاخیر بیاندازد.

این در حالی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان نشست گروه هفت در فرانسه با بیان اینکه انگلیس سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، افزود: «با وجود اختلافات زیادی که وجود دارد تلاش ما این نیست که بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انصارالله یمن: تماس با آمریکایی ها پیشرفتی نداشت