45میلیارد ریال طرح آبخیزداری شهرستان سمنان افتتاح و کلنگ زنی شد


45میلیارد ریال طرح آبخیزداری شهرستان سمنان افتتاح و کلنگ زنی شد

سمنان- ایرنا- چهار طرح آبخیزداری در شهرستان سمنان با صرف اعتبار 45 میلیارد ریال با حضور حشمت الله عسگری معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار، سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، علی نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی دیگر از مسِئولان استانی و شهرستانی روز پنجشنبه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در حاشیه این مراسم گفت: از مجموع چهار طرح آبخیزداری شهرستان سمنان آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ۲ طرح کلنگ‌زنی و ۲ طرح افتتاح شد که هریک از این چهار طرح دارای زیر طرح هستند.

معصومه منظمی در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هفته دولت امسال ۲۱ سازه آبخیزداری با حجم هفت هزار و ۲۰۰ متر مکعب، تهیه سند تک برگی برای بخشی از حوضه آبخیز چاشتخوران سمنان با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال درهفته دولت در شهرستان سمنان عملیات زیستی آبخیزداری مانند کپه‌کاری و بذرپاشی به منظور تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در ۴۲۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی سمنان با صرف چهار میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

منظمی ادامه داد: احداث ۶ بندخاکی با حجم چهار هزار و ۳۶۷ متر مکعب، اجرای عملیات کپه‌کاری در وسعت ۱۰۰ هکتار، حفاظت و قرق در وسعت ۱۰۰ هکتار و تهیه سند تک برگی برای هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی در حوضه آبخیز شهرک صنعتی سمنان، از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی این شهرستان در هفته دولت بوده است.

منظمی یادآور شد: اجرای عملیات آبخیزداری مانند احداث پنج بند سنگ و ملات با حجم سه هزار و ۲۲۱ متر مکعب، احداث بند تورسنگ با حجم ۳۰۰ متر مکعب، نصب ۱۲ دستگاه آبشخور و ۳۰۰ هکتار کپه‌کاری در منطقه چاشتخوران سمنان از دیگر طرح‌های آماده کلنگ‌زنی در سمنان در هفته دولت بوده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی آبخیزداری در چاشتخوران سمنان با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۷۴ هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۳۵۸ هزار و ۱۰۶ هکتار در حوضه سیل خیز قرار دارد و اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش سرعت سیلاب و مهار روان آب‌، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت ناشی از سیل می‌شود.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۴۰۸/۷۳۴۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاح 40 درصد واحدهای مسکونی روستای رانش‌دیده کالپوش تا دهه‌فجر