بهره‌مندی 334 خانوار روستایی آذربایجان‌شرقی از آب شرب بهداشتی


بهره‌مندی 334 خانوار روستایی آذربایجان‌شرقی از آب شرب بهداشتی

تبریز- ایرنا - با بهره برداری از چند طرح آبرسانی در روستاهای آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت 334 خانوار از آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا فاز اول مجتمع آبرسانی قوری چای غربی شهرستان ویژه مراغه با ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال یکی از طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح آب شرب بهداشتی ۱۳۵ خانوار سه روستای خطب، ساروجه و قوش قیه سی تامین شد.

همچنین در شهرستان میانه پروژه ایستگاه پمپاژ شماره ۳ مجتمع آبرسانی اوچ تپه، شهرستان آذرشهر پروژه آبرسانی روستای پیر چوپان، شهرستان کلیبر آبرسانی روستاهای یلی درسی، فرهادلو و سراملو و در شهرستان هوراند نیز آبرسانی روستاهای قوتانلو، نیق و گنبران افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در این پروژه ها خط انتقال به طول ۵/۹ کیلومتر، شبکه داخلی روستا به طول ۸ کیلومتر، حفر و تجهیز چاه ۵ حلقه و ۴ باب مخزن آب جمعا ۳۰۰ متر مکعبی با صرف اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اجرا شد و ۱۷۶۰ نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

علیرضا ایمانلو فرهنگ سازی برای مدیریت آب را از جمله رویکردهای دائمی مدیران شرکت آب و فاضلاب استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر داشته ها و منابع موجود را بصورت بهینه استفاده کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه همزمان با هفته‌ دولت، ۱۱ پروژه مجتمع آبرسانی و ۱۴ پروژه تک روستایی در ۳۹ روستای استان بهره برداری می شود، گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها افزون بر ۳۸۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال است و با افتتاح این پروژه‌ها ۵۰۰۵ خانوار با جمعیت ۱۷ هزار و ۹۹۰ نفری در ۳۹ روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

۳۰۷۱




جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)