23 میلیون یورو سفارش آذرآب اراک در گرو ارایه ضمانت نامه است


23 میلیون یورو سفارش آذرآب اراک در گرو ارایه ضمانت نامه است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شرکت صنایع آذرآب 23 میلیون یورو قرارداد با مشتریان خود امضا کرده که عملیاتی شدن آن در گرو ارایه ضمانت نامه است.

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک، افزود: کارسازی و فعالیت خطوط تولید آذرآب در صورت عملیاتی شدن این قرارداد ۲ سال تضمین می شود.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات شرکت های هپکو، واگن پارس و آذرآب به دلیل سو مدیریت است و به تازگی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آذرآب استعفا کرده اند.

استاندار مرکزی بیان کرد: مدیرعامل بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی آذرآب به هیچ عنوان بنگاه دار خوبی نیست و باید این شرکت به مپنا واگذار شود و اگر مپنا نپذیرد، باید سهام این واحد تولیدی به مرجعی که اهلیت داشته باشد، واگذار شود.

آقازاده بیان کرد: مشکلات کارگری با بستن ریل راه آهن و شریان های ارتباطی حل نمی شود بلکه باید از مجراهای قانونی در قالب انجمن های صنفی پیگیری شود.

وی ادامه داد: رفتارهای غیرقانونی نظیر بستن مسیرهای تردد در اعتراضات کارگری در هیچ کجا مرسوم و پسندیده نیست و این اقدامات غیرقانونی مشکل گشایی از صنعت نمی کند.

استاندار مرکزی گفت: در نشست شورای تامین استان مرکزی مصوب شده است که باهر اقدام غیرقانونی منجر به انسداد ریل راه آهن یا هر گونه شریان ارتباطی برخورد شود و در این خصوص حجت تمام است.

آقازاده اظهار داشت: مسئولان و مدیریت ارشد استان شرایط کارگران واحدهای مشکل دار را به خوبی درک می کنند و با تمام ظرفیت در راستای حل معضلات و پاسخگویی به مطالبات صنفی آنان گام بر می دارند اما، عبور از خط قرمزها پذیرفته نیست و با قانون شکنان برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود: مسایل و مشکلات کارگران هپکو یک جریان صنفی است اما برخی افراد تلاش می کنند که این موضوعات را جلوه سیاسی دهند، بنابراین حداقل درخواست استان مرکزی تامین پرداخت حقوق کارگران این واحد تولیدی و ساماندهی مدیریت آن است.

استاندار مرکزی ادامه داد: منبعی برای تامین حقوق کارگران هپکو وجود ندارد و باید برای پرداخت حقوق کارگران این واحد تولیدی حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال با همکاری تمامی دستگاه های مسئول تامین شود.

آقازاده بیان کرد: سازمان خصوصی سازی وظیفه دارد بر اساس ساز و کار سال گذشته، ظرف ۴۸ ساعت آینده مدیر عامل شرکت هپکو را معرفی کرده و استان مرکزی نیز در راستای ساماندهی این واحد تولیدی از هر نوع کمکی دریغ نمی کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از آذرآب و منابع قابل توجهی از شرکت هپکو توسط مدیران عامل اسبق این واحدهای تولیدی به یغما رفته که در صورت بازگشت این منابع، تمامی مشکلات مالی حل می شود.

«علی اکبر کریمی» افزود: کارکنان هپکو و مسئولان استان مرکزی از نحوه واگذاری این واحد تولیدی گلایه مند هستند چرا که کار جدی در این مدت انجام نشده بلکه مشکلاتی هم بر مشکلات این واحد تولیدی اضافه شده است.

وی گفت: پرداخت معوقات و مطالبات و نگرانی از آینده شغلی دلایل اصلی اعتراضات کارگران هپکو اراک است و حاشیه سازی و موج سواری برخی از افراد که خوراک به رسانه های بیگانه دادند، ارتباطی به کارکنان زحمت کش هپکو ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که سعی کردند به اعتراضات صنفی کارکنان هپکو جنبه سیاسی و امنیتی بدهند باید از سوی دستگاه های قضایی و امنیتی مورد پیگرد قرار گیرند.

کریمی اظهار داشت: ارزش سهام هپکو در بورس هشت هزار میلیارد ریال قیمت گذاری شده و با این شرایط امکان واگذاری وجود ندارد و از طرفی هم سازمان خصوصی سازی نمی تواند این واحد تولیدی را کمتر از قیمت بورس واگذار کند که این مهم یک تعارض مالی و اعتباری ایجاد کرده که این مهم باید حل شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی راهی جز بازگشت هپکو به دولت وجود ندارد و سازمان خصوصی سازی می تواند از محل تامین زیرساخت شرکت های در حال واگذاری، منابع مالی مورد نیاز هپکو را فراهم کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت بیان کرد: مشکل اساسی شرکت صنایع آذرآب هم تنها در مسئولیت نپذیری بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی است که اگر مدیریت این شرکت به کارگران واگدار می شد، امروز چنین مشکلاتی را نداشت.

کریمی در خصوص شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: دست به دست شدن مالکیت این شرکت مشکلاتی برای هیات مدیره و کارگران و در نهایت فرآیند تولید ایجاد کرده که باید از سوی دولت رسیدگی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه در سال های اخیر تصمیماتی برای حل مشکلات هپکو و آذراب اتخاذ شده اما به دلیل اینکه هر دستگاهی از منظر خود به مشکلات نگاه کرده اثربخشی لازم را نداشته است.

سید «مهدی مقدسی» افزود: باید عملکرد سهامدار اسبق و جدید هپکو به صورت کارشناسی ارزیابی شود و نتایج به صورت شفاف برای همگان گزارش شود.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا برای تکمیل تجهیزات اورهال خود نیاز به ماشین آلات هپکو دارد که می تواند با در اختیار قرار گرفتن این واحد تولیدی هم تجهیزات خود را تامین و مازاد تولید آن را نیز به فروش برساند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می رود با حمایت های دولت و دریافت مجوز از سران قوا نسبت به بخشودگی برخی از جرایم و معوقات برای ایجاد انگیزه خریدار اقدام شود.

مقدسی ادامه‌ داد: باید با برگزاری نشست تخصصی با وزارتخانه های مسئول و سران قوا و با یک حرف و نظر واحد یک بار برای همیشه مشکلات این واحدهای تولیدی حل شود.

وی ادامه داد: تنها مشکل شرکت صنایع آذرآب مدیریت ناکارآمد است و بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی نه سرمایه در گردش شرکت را تامین می کند و نه ضمانت نامه ارایه می دهد و باید با واگذاری این واحد تولیدی به مپنا گره از مشکل گشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری های وزارت صمت واردات واگن به کشور متوقف شده اما، شرکت واگن پارس با مشکل سهامدار مواجه است.

بیش از 2 هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با سفر به شهرستان های خمین و محلات از چند واحد صنعتی بازدید می کند و عملیات اجرایی چند طرح صنعتی با حضور وی آغاز می شود.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج